Mai multe firme spaniole specializate în lucrări de infrastructură rutieră, feroviară și construcții urbane sunt interesate să investească în proiecte mari din Regiunea Nord-Vest, în special în județul Cluj, printre care și în proiectul Autostrăzii Transilvania, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit unui comunicat al Prefecturii Cluj transmis, joi, membrii unei delegații de oameni de afaceri spanioli, care s-au întâlnit în cursul zilei cu prefectul Gheorghe Ioan Vușcan, și-au manifestat intenția de a investi în România și în special în regiunea de Nord-Vest, mai ales în județul Cluj.
„Prefectul județului Cluj, Gheorghe Ioan Vușcan, s-a întâlnit cu o delegație de oameni de afaceri spanioli care și-au manifestat intenția de a investi în România și, în special, în Regiunea de Nord-Vest. La întâlnire a fost prezent și un reprezentant al companiei GrupoVera, care reprezintă interesele a 60 de firme spaniole specializate în lucrări de infrastructură rutieră, feroviară, construcții urbane, dezvoltare aeroporturi, cu lucrări în peste 25 de țări din întreaga lume. Aceste firme intenționează să investească în proiectul Autostrada Transilvania, proiectul drumul rapid în regim de autostradă Sebeș -Turda, proiectul Trenului metropolitan, care să lege Cluj-Napoca de Dej, proiecte de modernizare a drumurilor județene și proiecte de dezvoltare a parcurilor industriale din județul Cluj”, se arată în documentul citat.
Reprezentanții Prefecturii Cluj au subliniat că o companie spaniolă, Innovaciones Hospitalarias, cu un bogat portofoliu de proiecte implementate în domeniul medical, este interesată să investească în dezvoltarea proiectului Spitalului Regional de Urgență Cluj și a Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca.
„În perioada imediat următoare, GrupoVero își va deschide un sediu de firmă la Cluj-Napoca, iar compania Innovaciones Hospitalarias un spațiu de prezentare a echipamentelor de tehnică medicală”, se mai arată în comunicatul Prefecturii Cluj.
Proiectul autostrăzii Brașov – Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania a fost însă reziliat la finele lunii mai, statul român urmând să achite companiei americane 37,2 milioane de euro și datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.
Vasile Măgrădean, [email protected]