Ministerul Transporturilor a primit recent punctul de vedere al Comisiei Europene în legătură cu Master Planul General de Transport al României, document prezentat la Bruxelles în urmă cu aproape două săptămâni de o delegație tehnică a ministerului de resort.
Experții europeni au recomandat ca, în ce privește prioritizarea proiectelor în Master Planul de Transport, autoritățile să țină cont de performanța economică, de apartenența la rețeaua transeuropeană de transport și de criteriul ” lipsă coridor” (missing links), potrivit informațiilor transmise joi de Ministerul Transporturilor.
Pe de altă parte, CE a atras atenția că împrumutul public de 7,3 miliarde de euro – cu care România s-a angajat să finanțeze proiectele din Master Plan – trebuie să se încadreze în angajamentele pe care România în privința deficitului bugetar.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a anunțat în urmă cu două săptămâni că Guvernul României va contribui cu circa 7 miliarde de euro la construcția proiectelor incluse în Master Planul General de Transport. În total, proiectele din Master Plan sunt evaluate la 48 de miliarde de euro până în 2030.
Ministerul Transporturilor a transmis joi observațiile primite de la Comisia Europeană, precum și măsurile propuse de autoritățile române.
Master Planul include 1.300 km noi de autostrăzi, aproape 2.000 de kilometri de drumuri expres și peste 3.100 de drumuri Trans Regio și Euro Trans, precum și 67 de variante de ocolire. De asemenea, Master Planul include reabilitarea a 4.350 de kilometri de cale ferată, precum și electrificarea a alți 425 de kilometri de linii ferate aparținând rețelei TEN-T Core (rețea agreată de Uniunea Europeană ca fiind prioritară), pe rute precum Craiova-Calafat sau București-Giurgiu.
Vă prezentăm mai jos observațiile transmise de CE și măsurile propuse de Ministerul Transporturilor:
sursa MT