Motivul invocat de Groupon pentru retragerea din România, prezentat într-o scrisoare adresată clienților, este rata redusă de utilizare a Internetului, care a determinat o profitabilitate sub așteptări.
Invitat la ZF Live, Călin Fusu, acționar majoritar și director executiv al grupului Neogen, a declarat că în prezent site-urile de nișă au mai mare succes comparativ cu cele generaliste, care ” vând de toate pentru toți”.
„Modelul lor (al Groupon n.n.) de business este problematic, nu doar în România, ci și în alte țări. (…) Piața cupoanelor de reduceri crește pentru jucători verticalizați și scade pentru jucători generaliști, care vând de toate pentru toți”, a declarat la ZF Live Călin Fusu, acționar majoritar și director executiv al grupului Neogen, din care fac parte site-urile Bestjobs, CeeVee, Zumzi, Kolektiva și Vivre.
Fusu spune că în prezent cel mai bine se vând cupoanele de reduceri pentru servicii în turism, cosmetice pentru femei și abonamente pentru clinici medicale și analize medicale.
El a dat exemplul portalului Zumzi, unde sunt active lunar 1.500 de companii active și se vând zilnic între 50.000 și 100.000 de cupoane de reduceri, clienții fiind din Moldova Bulgaria, Serbia, Croația, Ungaria, Slovenia și România.
Urmăriți aici înregistrarea emisiunii ZF Live
Groupon a înregistrat pierderi de 10,9 milioane de lei în perioada 2011-2013 și afaceri anuale care au variat între 1,74 și 2,75 milioane de lei, potrivit Mediafax.
„Nu am luat cu ușurință această decizie. Dar, după o analiză riguroasă a pieței din România, am hotărât să ne încetăm operațiunile în această țară, cu începere din 3 septembrie 2014. Regretăm să vă aducem la cunoștință că nu vă vom putea oferi noi promoții în viitor. Printre altele, rata redusă de utilizare a internetului din România a determinat o profitabilitate sub așteptări, ceea ce a dus, în cele din urmă, la această decizie. Deoarece nu se întrevede posibilitatea de a realiza profituri în România în viitorul apropiat, am luat decizia de a înceta imediat serviciile noastre”, se arată în scrisoarea semnată de Luke Massery, vicepreședinte regional în cadrul Groupon.
Piața anuală de cupoane de reduceri depășește 5 milioane de euro pe an, suma reprezentând valoarea achizițiilor.
Anul trecut, pierderile Groupon Internet SRL București au atins 2,37 milioane de lei, de la 3,44 milioane de lei în 2012 și 5,07 milioane de lei în 2011.
De asemenea, afacerile societății au scăzut cu 36,7%, la 1,74 milioane de lei, de la 2,75 milioane lei în 2012, maximul atins pe piața românească.