Operatorii aerieni europeni ar putea avea pierderi de 1,1 miliarde de dolari în acest an
Pierderile operatorilor aerieni europeni ar putea atinge 1,1 miliarde de dolari în acest an, a anunțat, luni, Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA), revizuind estimarea inițială, privind un rezultat negativ de 600 de milioane de dolari, ca urmare a crizei, informează Mediafax, citând Bloomberg.
Criza datoriilor din Europa ar putea afecta și profitul de 3 miliarde de dolari estimat la nivel global în acest an, a avertizat IATA, organizație care reprezintă majoritatea liniilor aeriene internaționale.
„Dacă ajunge criza la un nivel critic, nu știm la ce să ne așteptăm. Va avea un impact puternic asupra economiei mondiale și uriaș asupra operatorilor aerieni”, a declarat șeful IATA, Tony Tyler.
Profitul de 3 miliarde de dolari estimat la nivel global este mai mic decât cel de 7,9 miliarde de dolari de anul trecut, întrucât recesiunea din Marea Britanie, Spania și alte state europene limitează cererea și efectul benefic al prețuruilor mai reduse la combustibil.
Deutsche Lufthansa, Air France-KLM și International Consolidated Airlines Group, cei mai mari operatori aerieni de curse regulate din Europa, au anunțat plnuri de reducere de personal sau restructurare a operațiunilor, ca urmare a pierderilor din primul trimestru.
„Intrarea Europei în recesiune nu este, evident, binevenită. Există un efect de contagiune pentru operatorii din Asia prin informațiile privind incertitudinile politice și încetinirea economică din alte regiuni”, a declarat șeful Asociației Operatorilor Aerieni din Asia – Pacific, Andrew Herdman.
IATA a revizuit estimarea de profit pentru regiunea Asia-Pacific de la 2,3 miliarde de dolari, cât anticipa în martie, la 2 miliarde de dolari. De asemenea, încetinirea creșterii economice din China și India descurajează călătoriile. Anul trecut, companiile aeriene din regiune au avut un profit de 4,9 miliarde de dolari.
Asociația a îmbunătățit prognoza de profit pentru operatorii din America de Nord de la 900 milioane de dolari la 1,4 miliarde de dolari și de la 100 de milioane de dolari la 400 de milioane de dolari pentru cei din America Latină.
În Orientul Mijlociu, IATA a revizuit prognoza de profit de la 500 de milioane de euro la 400 de milioane de euro, în mare măsură din cauza impactului crizei din Europa.