Prima pagină » Economic » Operatorii telecom globali trebuie să își revizuiască criteriile de măsurare a performanței

Operatorii telecom globali trebuie să își revizuiască criteriile de măsurare a performanței

Operatorii telecom globali trebuie să își revizuiască criteriile de măsurare a performanței
Performanțele operatorilor telecom globali trebuie măsurate după alte criterii, care să reflecte modificările radicale și rapide din acest sector, informațiile oferite de actualii indicatorii fiind insuficiente pentru a oferi o imagine de ansamblu managementului și investitorilor.

Performanțele operatorilor telecom globali trebuie măsurate după alte criterii, care să reflecte modificările radicale și rapide din acest sector, informațiile oferite de actualii indicatorii fiind insuficiente pentru a oferi o imagine de ansamblu managementului și investitorilor, informează Mediafax.

„Indicatorii de performanță folosiți în mod curent de întreaga industrie, cum ar fi numărul de noi clienți și venitul mediu per utilizator (ARPU), nu mai sunt suficienți să furnizeze managementului și investitorilor destule informații ca să-și poată face o imagine de ansamblu. Prin urmare, operatorii telecom trebuie să le furnizeze dovezi care să susțină că modelul de business funcționează bine, că a generat rezultate solide de creștere și că au un plan de acțiune pentru a susține profitabilitatea”, se arată într-un raport Ernst&Young.

În plus, multe din noile conectări sunt acum generate de consumatorii care folosesc dispozitive multi-SIM, de companii și de comunicarea M2M (machine-to-machine), astfel încât indicatorul referitor la noii clienți devine neclar.

„Aceste noi tipuri de conectivitate diferă mult la nivelul veniturilor din utilizare și al profilului de marjă față de baza tradițională de clienți”, se mai spune în raport.

Pe partea financiară, operatorii trebuie să aibă în vedere extinderea raportării dincolo de indicatorul primar reprezentat de câștigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA).

Câștigurile din activitatea de bază nu iau în calcul cheltuielile de investiție, ceea ce reprezintă o preocupare majoră pentru investitori, atunci când au în vedere extinderea infrastructurii care să răspundă noilor scenarii de cerere.

Indicatori precum rentabilitatea capitalului angajat și rentabilitatea capitalului investit devin niște instrumente tot mai importante pentru evaluarea performanței.

În plus, noile servicii oferite de operatori ar beneficia de o evaluare printr-un set mai amplu de indicatori financiari, dincolo de marja EBITDA, care a reprezentat timp de mulți ani principalul indicator în raportarea financiară a operatorilor.

„Operatorii au început deja să adopte noile criterii de măsurare din industrie. Creșterea utilizării indicatorului venitului mediu per cont (ARPA) în Statele Unite este un exemplu în acest sens. Cu toate acestea, nevoia de construire a unui consens în privința noilor indicatori în industrie este crucială. Între timp, operatorii trebuie să se asigure că sistemele și procesele lor sunt capabile să înregistreze noii parametri în mod uniform”, se mai arată în raport.

Ernst&Young este una dintre cele mai mari firme de servicii de consultanță la nivel global, cu 167.000 de angajați în 700 de birouri din 140 de țări și venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari în anul 2012.

În România, Ernst&Young și-a început activitatea în anul 1992 și are peste 500 angajați în România și Republica Moldova.

Piața locală de comunicații a înregistrat în anul 2011 valoarea de 3,5 miliarde euro (14,8 miliarde lei, scădere cu 3% în moneda națională), potrivit datelor raportate ANCOM de furnizori.

Principalii jucători de profil sunt Orange România, Vodafone România și Cosmote România, alături de Romtelecom, RCS&RDS și UPC România.

Citește știrile zilei pe gandul.info

Citește și