Opt din zece români pleacă în vacanță în această vară. Care este bugetul pe care îl alocă sejurului
Când vine vorbe de destinațiile alese, 4 români din 10 (39%) preferă un sejur în afara țării, în timp ce doar 16% au declarat că vor pleca la mare în străinătate. Alte locuri în care se vor relaxa românii în următoarele luni sunt muntele (25%) și orașele sau obiectivele turistice din țară (22%). De asemenea, 14% optează pentru vacanțele de tip circuit, care presupun vizitarea mai multor locuri.
„Vacanțele sunt un beneficiu la care românii nu doresc să renunțe, de aceea un număr atât de mare dintre aceștia aleg să își petreacă zilele libere alături de familie și prieteni, departe de casă. În același timp, românii preferă în continuare concediile în țară din considerente financiare sau datorită proximității, având în vedere că tot mai multe destinații au devenit accesibile, asta în urma deschiderii de noi rute aeriene la nivel local”, spune Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Potrivit studiului, 64% dintre cei care pleacă în vacanță optează pentru mașina personală pentru a ajunge la destinație, în timp ce 20% preferă avionul și 15% trenul. Spre deosebire de anul trecut, tot mai mulți români au ales avionul ca mijloc de transport (20% anul acesta, 15% anul trecut).
În ceea ce privește persoanele cu care doresc românii să-și împartă concediul, 72% dintre aceștia vor pleca împreună cu soțul/soția sau cu partenerul de viață, în timp ce 32% și-l vor petrece cu copiii și 21% cu prietenii. Se observă că anul acesta mai puțini români preferă compania prietenilor în vacanță: 21% față de 28% în 2016.
În plus, spre deosebire de anul trecut, un număr mai mare de români (43%) și-au ales locul unde se vor relaxa cu cel puțin trei luni înainte de plecare, comparativ cu doar 32% în 2016. Cele mai importante surse de inspirație în alegerea vacanței pentru această vară au fost: prietenii (52%), site-urile generale de pe internet (37%), site-urile de rezervări online (30%), rețelele de socializare (22%) și agențiile de turism (19%).
Totodată, în comparație cu anul trecut, mai mulți români s-au informat de pe site-urile de rezervări online (30% vs 22% în 2016) și rețelele de socializare (22% anul acesta, 17% în 2016), iar femeile au apelat la canalele de social media într-o proporție mai mare ca bărbații (26% femei, 18% bărbați).