Opt firme de consultanță se bat pe realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Constanța-Tulcea-Brăila
La Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au fost deschise vineri ofertele depuse de firmele interesate pentru realizarea SF-ului pentru drumul expres Constanța-Tulcea-Brăila, după ce CNADNR a lansat licitația în decembrie anul trecut.
Iată lista celor opt asocieri care au depus ofertele pentru studiul de fezabilitate pentru drumul expres:
1. Asocierea Consitrans SRL – Aecom Ingineria SRL SRL – Search Corporation SRL
2. Asocierea Egis Romania SA – Egis International SA
3. Proyapi Muhendislik Musavirlik Anonim Sirketi
4. Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – Viaponte Rom SRL
5. Asocierea Kappa Architects & Engineers SRL – Mega Muhendislik Musavirlik Ticaret Limited Sirketi
6. Asocierea Euroconsult SA – Proes Consultores SA
7. Asocierea SC Luca Way SRL – Net Engineering SPA
8. Asocierea SC Technital SPA – SC Specialist Consulting SRL
„Menționăm că în perioada următoare, pe parcursul a 50 de zile, se vor evalua ofertele depuse, urmând ca după finalizarea raportului de atribuire să se anunțe câștigătorii procedurilor de achiziție publică”, a anunțat CNADNR.
Pe drumul expres Constanța-Tulcea- Brăila, românii vor putea ajunge mai ușor de pe litoral în Delta Dunării.
Construcția acestui drum expres, inclusiv a unui pod la Brăila, are o valoare estimată de 1,3 miliarde euro, potrivit datelor din varianta revizuită a raportului privind Master Planul de Transport.
Proiectul construirii unui drum expres care să lege litoralul românesc de Delta Dunării nu este unul nou. Ideea punerii în practică a unui astfel de proiect a pornit de la autoritățile județului Constanța care au arătat că drumul va oferi posibilitatea locuitorilor din nord-estul țării să ajungă mai ușor pe litoral.
CNADNR intenționează aducerea la standardul unui drum expres a unei porțiuni din actualul DN22 care face legătura între Constanța-Tulcea-Brăila.
„Necesitatea și oportunitatea investiției rezultă din caracteristicile tehnice și de exploatare ale drumului național 22, pe sectorul km 287+400- km 86+356, care nu corespund normelor tehnice în vigoare prevăzute pentru un drum național expres. Se va face conexiunea drumului național expres cu varianta de ocolire Constanța A4 în nodul rutier de la Ovidiu și cu podul peste Dunăre în zona Brăila Măcin. Sectorul de drum analizat este parte componentă a drumului național și face legătura între Constanța-Tulcea-Brăila” , se arată în caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate.
Deocamdată nu se știe când va fi gata drumul expres, dar studiul de fezabilitate are ca termen de finalizare de 12 luni de la data atribuirii contractului.