Probabil puțini cunosc însă că prima benzinărie MOL România a fost deschisă în 1995, la Salonta, în județul Bihor. România acelor ani era foarte diferită de cea de acum. Țara încă nu devenise membru NATO și nici UE, economia era nereformată, rata inflației după 1990 depășea chiar și 200% pe an, parcul auto și infrastructura își arătau vârsta și decalajele față de țările europene. Decizia Grupului MOL de a investi în România fusese luată în 1993, atunci când compania a ales drumul extinderii în regiune. Ca parte a Grupului MOL, o companie multinațională integrată și independentă din domeniul petrolului și gazelor naturale, cu operațiuni în peste 40 de țări, MOL România a dezvoltat, pe lângă distribuția de carburanți, și soluții complexe aferente cardurilor de carburanți și și-a extins permanent portofoliul cu produse de calitate înaltă precum lubrifianți, bitum, produse petrochimice.
La 20 de ani de la deschiderea primei benzinării, MOL România are o rețea de circa 200 de benzinării, care urmează să fie extinsă în acest an cu încă 12 stații. Compania a urmat o strategie de creștere pe termen mediu și lung, care a presupus atât creștere organică, cât și achiziții de rețele de benzinării, cea mai recentă fiind înregistrată la începutul acestui an.
Întrucât a crescut împreună cu economia României, la a cărei dezvoltare a și contribuit, compania a investit până în prezent peste 200 de milioane de euro în țara noastră și a contribuit la bugetul de stat cu taxe și impozite de peste 1,8 miliarde de euro. Peste 2.100 de persoane lucrează în benzinăriile MOL din România, iar alte peste 200 reprezintă angajați ai MOL România. Compania are 2 terminale de carburanți, la Tileagd, în județul Bihor și la Giurgiu, cu acces la transportul fluvial pe Dunăre.
Compania a fost un pionier în multe domenii, ca acela al cardurilor de carburant destinate persoanelor juridice sau al platformei de loializare dedicată persoanelor fizice – Multibonus. În 2002, atunci când deținea doar 39 de benzinării, MOL România a început dezvoltarea sistemului de carduri pentru carburanți, similar cardurilor de credit bancare, încă o raritate în România. Primele carduri au fost MOL Gold, cu acceptare la nivel internațional și MOL Silver, pentru rețeaua națională. Acum, cardurile de carburant MOL permit monitorizarea în timp real a tranzacțiilor efectuate, prin accesul la Centrul Virtual de Carduri, dar confera si beneficiile unei game largi de alte servicii: alimentarea cu carburant în afara țării, posibilitatea de recuperare a TVA și plata taxelor de drum în UE, soluții GPS, servicii de asistență rutieră, aplicație mobilă gratuită, calculator taxe de drum. MultiBonus este cardul de loialitate pe care îl poartă cu ei peste 1 milion de români, card care permite acumularea de puncte la achizițiile din stațiile MOL și preschimbarea acestora în produse din cataloagele special concepute sau în anumite servicii disponibile în benzinării.
MOL România crede în piața românească și în potențialul său pe termen lung. De aceea a implementat aici cele mai noi concepte și tendințe din retailul european. Cea mai recentă inovație, implementată în 5 benzinării din România și alte 23 ale Grupului MOL din regiune, este Fresh Corner, un nou concept de magazin pentru benzinării. Fresh Corner acordă o mai mare importanță produselor alimentare proaspete, cumpărăturilor pentru acasă și sortimentelor de cafea proaspăt preparată. Este pentru prima dată când un lanț de benzinării are vitrine cu lactate, brânzeturi și mezeluri, fructe proaspete și alte produse de larg consum, la prețuri competitive.
Compania a dezvoltat mai multe programe destinate comunităților locale: „Spații verzi” – lansat în urmă cu zece ani pentru a finanța crearea de spații verzi în orașe și promovarea ariilor naturale protejate, „Pot ajuta” – destinat tinerelor talente în sport și artă, „Programul MOL pentru sănătatea copiilor” – adresat asociațiilor și organizațiilor care derulează proiecte de terapie emoțională pentru copiii cu afecțiuni cronice sau în curs de recuperare după afecțiuni grave, „Programul Mentor” – prin care MOL România recompensează zece laureați, profesori și antrenori, nominalizați de foști elevi, părinți și selectați de un juriu competent.
Primul pas a fost făcut în urmă cu 20 de ani, iar călătoria MOL România continuă, alături de angajații, partenerii, clienții săi și de comunitățile a căror dezvoltare o susține.