(P) Un nou PaaS în afaceri. De ce se orientează piața către Cloud – interviu cu Sorin Mîndruțescu, șeful Oracle România

Publicat: 22 12. 2015, 15:26
Actualizat: 05 07. 2016, 19:47

„PaaS (Platform as a Service) reprezintă platforma Oracle de tip Cloud, prin care utilizatorul accesează o serie de resurse hardware si software și funcționalități ale platformei tehnologice, peste care dezvoltă propriile sale soluții de business. Lansarea acestui tip de platformă vine în întâmpinarea necesităților companiilor de flexibilitate, agilitate și reducere de costuri.

Oracle Cloud Platform satisface nevoile specifice ale dezvoltatorilor de aplicații, profesioniștilor IT și ale oamenilor de afaceri, oferindu-le un portofoliu complet integrat de servicii de platformă menit să îi ajute să inoveze mai repede, să crească productivitatea și să scadă costurile. Utilizatorii de Oracle Cloud Platform integrează infrastructura IT-ul existentă (atât HW, cât și SW) cu serviciile Cloud, accelerând dezvoltarea și implementarea de aplicații, conducând la transformarea afacerii”, a declarat Mîndruțescu.

Cuvintele cheie ale Platformei Oracle Cloud, a adăugat el, sunt Mobilitate, Integrare, Extindere Funcționalități, Agilitate în Business și Reducere Costuri.

„Mobilitatea și accesul la date de la distanță este un alt beneficiu major oferit de Oracle Cloud Platform, situație în care companiile pot lua decizii în timp real și mult mai ușor, transformându-și practicile de business și regândind componenta de IT la nivel organizațional. Rezultatul înseamnă o reducere semnificativă a costurilor și o schimbare a modului de funcționare a unei organizații”, a completat Mîndruțescu.

Serviciile PaaS au viteză de dezvoltare rapidă, iar piața locală este deschisă către soluțiile Cloud care au fost adoptate deja de un număr semnificativ de companii. De asemenea, se observă investiții din ce în ce mai mari în soluțiile Cloud, atât în zona tehnică, precum și în cea de vânzări. „Oracle oferă peste 30 de servicii de tip platformă Cloud, dintre care Database Cloud, Java Cloud, Documents Cloud, Business Intelligence Cloud sau Integration Cloud, servicii disponibile și gândite în așa fel încât să se potrivească cu varietatea de business-uri existente pe piață și să ofere posibilitatea de implementare rapidă”, a arătat șeful Oracle România.

Agilitatea vine din posibilitățile de adaptare a funționalităților aplicațiilor din cloud la cerințele specifice de business (de exemplu,vânzările din perioada Crăciunului mai mari decât în restul anului și nevoia de resurse IT mai mari în această perioadă a anului).

„Eficiența sporită vine și din posibilitatea reducerii costurilor de investiție – nu mai este nevoie de o investiție masivă de infrastructură HW și SW utilizată numai de  Crăciun, să spunem, și care în decursul anului să fie subutilizată. Utilizezi în Cloud numai în perioada în care este nevoie de aceste resurse suplimentare, plătind numai când se utilizează.Toate acestea determină o nouă abordare, care presupune trecerea de la investiții în infrastructură (hardware, software) către un model de business bazat pe cheltuieli operaționale”, a spus Sorin Mîndruțescu.