Panasonic a avertizat miercuri că va înregistra în actualul an fiscal pierderi de aproape 10 miliarde de dolari, pentru al doilea an consecutiv, marcând o revizuire dramatică a estimărilor, după ce inițial anticipa revenirea la profit, relatează Financial Times.
Anunțul scoate în evidență problemele persistene cu care se confruntă producătorii japonezi de aparatură electronică de consum.
Compania a anunțat că pentru anul fiscal care se va încheia în martie așteaptă pierderi nete de 765 miliarde de yeni (9,6 miliarde dolari), inversând dramatic o estimare anterioară, privind un profit de 50 de miliarde de yeni (627 milioane dolari).
Panasonic a precizat că nu va plăti dividende în acest an, pentru prima oară după 1950.
Pierderile uriașe din acest an vor fi aproape egale cu deficitul record de 772 miliarde yeni (9,7 miliarde dolari) suferit anul trecut, iar pierderile din ultimii cinci ani vor atinge aproape 2.000 de miliarde de yeni (25,11 miliarde dolari).
Compania a arătat că revizuiește în scădere valoarea unor investiții mai vechi în ecrane solare, baterii litiu-ion și telefoane mobile, domenii pe care a mizat dar în care Panasonic a fost depășită de companii concurente cu prețuri mai mici sau mai inovative.
Panasonic a redus totodată, cu 10%, estimarea referitoare la vânzările anuale, la 7.300 miliarde yeni (91 miliarde dolari) și cea privind profitul operațional cu aproape 50%, la 140 miliarde yeni (1,75 miliarde dolari).
Și alți producători japonezi de electronice de consum au probleme de competitivitate, după ce prețul unor produse precum ecranele plate pentru televizoare au scăzut foarte mult.
Costurile mari de producție din Japonia, amplificate de aprecierea yenului, au conferit un avantaj decisiv producătorilor concurenți din Coreea de Sud și China.
Sony și Sharp, care au înregistrat pierderi mari anul trecut, ar putea fi nevoite să reducă la rândul lor estimările anuale.