Banii trebuia să fie folosiți pentru infrastructură, dar la un an de la aplicarea taÂxei care a generat cea mai maÂre scumpire peste noapÂte a carburanților, șoferii din RoÂmâÂÂnia merg aproximativ pe aceleași drumuri, arată ZF.
„Încasările aferente măsurii de maÂjoÂrare a nivelului accizei cu 7 euroÂcenți introdusă la benzină și motorină, penÂtru perioada 1 aprilie 2014-31 marÂtie 2015, au fost de 2.838,4 mil. lei din care 2.289,0 mil. lei încasări din accize și 549,4 mil. lei încasări din TVA”, au declarat reprezentanții Ministerului Finanțelor, răspunzând unei solicitări adresate de ZF la finalul lunii aprilie.
În noiembrie 2013, premierul Victor Ponta spunea că banii din acciÂza de 7 cenți pe litru vor fi vărsați în FonÂdul speÂcial pentru marile proiecte de inÂfraÂstrucÂtură rutieră. Tot la finalul anuÂlui 2013, fostul ministrul al transÂporÂtuÂrilor, Dan Șova, spunea că „taxa de 7 euroÂcenți merge în bugetul DeÂparÂtaÂÂmenÂtului de proiecte de infraÂstructură pe autoÂstrăzi și drumuri naționale. AceasÂtă taxă s-a pus pentru a se finanța autoÂstrăzi și druÂmuri naționale”, dădea asigurări Șova.
În vara anului trecut însă, în scanÂdaÂÂlul legat de sustenabilitatea măsurii reÂduÂcerii CAS, premierul a admis că baÂnii din taxă nu merg pe autostrăzi, ci penÂtru acoÂperirea deficitului bugetului de pensii.
„Strict ca sustenabilitate – m-am uiÂtat încă o dată pe toate datele – avem anual o încasare suplimentară de 2,6 miÂliarÂde din creșterea accizei, 1,5 miÂÂliarde din taxa specială pe conÂstrucÂții și, am veÂriÂficat și acum, față de anul trecut, la veÂniÂturi curente, pe primele șase luni avem 3 miliarde de lei în plus.
Deci, dacă e vorÂba de contaÂbilitate, acoperim conÂtaÂbil (scăÂÂÂderea CAS – n. red.), doar că ecoÂnoÂmia nu e doar contabilitate, mai e și un pic de minte care uneori lipsește la cel mai înalt nivel”, spunea Victor Ponta în vara lui 2014.
CITEȘTE CONTINUAREA ARTICOLULUI ÎN ZIARUL FINANCIAR