Patronat: Jumătate dintre transportatorii români de marfă au tarife de taximetriști
Aproape jumătate dintre transportatorii de marfă din România sunt „omul și mașina”, tarifele percepute fiind similare celor practicate de taximetriști, a declarat vineri Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadrul seminarului EU-COFILE, organizat de Banca Națională a României (BNR), Alpha Bank România și Asociația Română a Băncilor (ARB).
„Dintre cei 26.600 de transportatori înregistrați, circa 12.500 sunt omul și mașina, 11.000 sunt companii care au între 2 și 10 vehicule, 3.000 de companii au între 10 și 100 și între 60 și 70 de companii au peste 100 de mașini. Competiția este destul de puternică dar într-o piață destul de fragmentată. Majoritatea sunt foști șoferi de curse internaționale care lucrează cu un tarif de 2,9 lei pe kilometru, practic tariful practicat de taximetriști, deși pragul minim de rentabilitate ar fi de 3,9 lei pe kilometru”, a precizat Dinescu.
Potrivit datelor UNTRR piața transporturilor de marfă din România era, la nivelul anului trecut, de circa 4,9 miliarde de euro în timp ce piața de transport de pasageri se ridica la peste 930 de milioane de euro.