Pe ce se bazează Apple pentru a-și promova produsele

Publicat: 07 08. 2012, 18:19
Actualizat: 20 03. 2019, 16:47

Apple nu mai are nevoie de publicitate atunci când își lansează pe piață noile produse, este de părere Phil Schiller, directorul de marketing al gigantului american în domeniul tehnologiei. Schiller a făcut această declarație, vineri, în timpul unui proces dintre compania sa și cei de la Samsung, care s-a desfășurat la un tribunal din statul american California, informează Business Insider.

Americanii de la Apple preferă în schimb alte două metode pentru a-și face cunoscute produsele publicului. Astfel, ei se bazează pe media pentru a stârni interesul clienților lor prin intermediul unor comentarii pozitive și pe plasarea produselor în diferite emisiuni TV și în filme.

Schiller a declarat, de asemenea, că reprezentanții companiei americane au hotărât să nu plătească pentru publicitate o scurtă perioadă de timp după prezentarea oficială, în luna ianuarie a anului 2007, a primului model iPhone și nici atunci când acesta a fost scos la vânzare, în același an.

„Nu am avut nevoie”, a declarat Schiller. El a citit chiar câteva comentarii făcute la adresa smartphone-ului iPhone și la adresa tabletei iPad și a explicat că astfel de materiale au avut un impact mult mai mare asupra publicului decât publicitatea.

„Ne-ar plăcea să vedem că produsele noastre sunt folosite de vedete”, a mai explicat Schiller în timpul aceluiași proces.

Unul dintre angajații gigantului american în domeniul tehnologiei colaborează cu cei de la Hollywood pentru a plasa produsele companiei în filme și în emisiunile de televiziune, susține directorul de marketing al Apple.

Niciuna dintre strategiile folosite de cunoscuta companie americană nu surprinde. Orice persoană care a vizionat un film sau o emisiune de televiziune a putut observa actori care folosesc iPad-uri și MacBook-uri drept recuzită.

În mod normal, cei de la Apple evită să vorbească despre strategiile lor de marketing și de publicitate.