Pe ce se bazează Apple pentru a-și promova produsele
Apple nu mai are nevoie de publicitate atunci când își lansează pe piață noile produse, este de părere Phil Schiller, directorul de marketing al gigantului american în domeniul tehnologiei. Schiller a făcut această declarație, vineri, în timpul unui proces dintre compania sa și cei de la Samsung, care s-a desfășurat la un tribunal din statul american California, informează Business Insider.
Americanii de la Apple preferă în schimb alte două metode pentru a-și face cunoscute produsele publicului. Astfel, ei se bazează pe media pentru a stârni interesul clienților lor prin intermediul unor comentarii pozitive și pe plasarea produselor în diferite emisiuni TV și în filme.
Schiller a declarat, de asemenea, că reprezentanții companiei americane au hotărât să nu plătească pentru publicitate o scurtă perioadă de timp după prezentarea oficială, în luna ianuarie a anului 2007, a primului model iPhone și nici atunci când acesta a fost scos la vânzare, în același an.
„Nu am avut nevoie”, a declarat Schiller. El a citit chiar câteva comentarii făcute la adresa smartphone-ului iPhone și la adresa tabletei iPad și a explicat că astfel de materiale au avut un impact mult mai mare asupra publicului decât publicitatea.
„Ne-ar plăcea să vedem că produsele noastre sunt folosite de vedete”, a mai explicat Schiller în timpul aceluiași proces.
Unul dintre angajații gigantului american în domeniul tehnologiei colaborează cu cei de la Hollywood pentru a plasa produsele companiei în filme și în emisiunile de televiziune, susține directorul de marketing al Apple.
Niciuna dintre strategiile folosite de cunoscuta companie americană nu surprinde. Orice persoană care a vizionat un film sau o emisiune de televiziune a putut observa actori care folosesc iPad-uri și MacBook-uri drept recuzită.
În mod normal, cei de la Apple evită să vorbească despre strategiile lor de marketing și de publicitate.