Peste 100 de nave au evitat tranzitarea Mării Roșii din cauza atacurilor militanților huthi /Operațiunile militare riscă să perturbe traficul

Peste 100 de nave au evitat tranzitarea Mării Roșii din cauza atacurilor militanților huthi /Operațiunile militare riscă să perturbe traficul
Publicat: 20/12/2023, 16:53

Peste 100 de nave portcontainer au optat pentru traseul maritim care ocolește Africa, ceea ce generează întârzieri și costuri suplimentare, pentru a evita riscurile atacurilor comise de militanții huthi în Marea Roșie.

Conform datelor centralizate de grupul Kuehne+Nagel, 103 nave care transportă containere au renunțat la circulația prin Marea Roșie, optând pentru ruta care ocolește Africa. În plus, multe companii încep să ia în considerare posibilitatea de a face transporturi pe calea ferată sau cu avioane în locul rutei care traversează Marea Roșie, care constituie 12% din transporturile maritime globale.

În contextul atacurilor asupra navelor comerciale comise de insurgenții huthi din Yemen, Statele Unite au anunțat crearea unei forțe internaționale de reacție pentru protejarea culoarelor maritime. Potrivit agenției Bloomberg, Statele Unite încearcă să ajungă la o poziție comună a comunității internaționale, iar una dintre opțiuni ar fi lansarea de bombardamente asupra Yemenului, deși, deocamdată, este preferată abordarea diplomatică. Însă, în acest context, companiile de transport maritim se așteaptă la perturbarea transporturilor maritime mai multe săptămâni.

Polițele de asigurare cresc pentru navele care tranzitează Marea Roșie, la fel și tarifele de transport și prețul petrolului, acestea generând noi preocupări privind inflația, exact în momentul în care băncile centrale păreau să o stabilizeze.

”Ambele opțiuni – majorarea polițelor de asigurare și ocolirea Africii – vor avea efecte asupra prețurilor mărfurilor”, afirmă Toby Vallance, membru al Comitetului Executiv al Forumului Avocaților din domeniul Asigurărilor, o organizație cu sediul la Londra.

Mai multe state, printre care Arabia Saudită, se tem că atacurile aeriene asupra Yemenului îi vor provoca pe militanții huthi, care ar putea deveni mai agresivi, în contextul deținerii unui arsenal balistic imens.

Companiile de transporturi maritime se tem că unele dintre soluții, spre exemplu, circulația navelor în convoaie, vor aglomera rutele, astfel că vor apărea întârzieri în livrări.

”Comerțul va încetini, întrucât va trebui să așteptăm pentru trecerea unui convoi maritim”, a declarat Alexander Saverys, directorul companiei Euronav NV, care a suspendat circulația prin Marea Roșie până la intensificarea măsurilor de securitate.

Numeroase alte companii de transport – Mediterranean Shipping Company, CMA CGM, Hapag-Lloyd, BP și A.P Moller-Maersk — au suspendat circulația navelor prin Marea Roșie în contextul atacurilor cu rachete și drone lansate de insurgenții huthi din Yemen ca ripostă la ofensiva israeliană în Fâșia Gaza.

Militanții huthi din Yemen au amenințat că vor continua atacurile, în pofida operațiunilor internaționale coordonate de Statele Unite. ”Coaliția formată de SUA are rolul de a proteja Israelul și de a militariza zonele maritime fără nicio justificare, dar nu va opri Yemenul să continue operațiunile legitime pentru susținerea Fâșiei Gaza. Atacurile noastre nu sunt o demonstrație de forță și nu au rolul de a provoca pe nimeni. Oricine vrea extinderea conflictului trebuie să suporte consecințele acțiunilor sale”, a declarat marți Mohammed Abdel-Salam, un reprezentant al Mișcării islamiste Huthi din Yemen.

Foto: Profimedia

Citește și:

Acord de principiu în Uniunea Europeană privind reformarea sistemului comunitar de azil

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Măsuri speciale pentru un ministru suedez care are „cea mai ciudată fobie din lume”
Interpretul de muzică populară, Igor Cuciuc, și-a pierdut singurul copil! Andreea a căzut secerată la...
FOTO. Fiica lui Ilie Dumitrescu, apariție incendiară!
Povestea unui român, printre cele mai enigmatice dispariții din lume. A reapărut brusc după 30...
Legenda boxului vs. fenomenul digital: Cum s-au pregătit Mike Tyson și Jake Paul pentru confruntarea...
Povestea incredibilă a „celui mai modificat om din lume”. S-a mutat în altă țară ca...
Povestea americanului manipulat de mamă ca să ajungă criminal. Dezvăluiri după ce a stat 20...
Regina Întunericului rupe tăcerea, la o zi după înmormântarea secretă a lui Prigoană: 'Nu și-a...
Nu mai cumpăra ACESTE 7 alimente congelate. Se găsesc în toate supermarketurile din România! Ce...
Produsul pe care românii îl comandă la foc automat, în ultimii ani: "Decât să mănânc...
Iasmina, fata de 14 ani care s-a sinucis, postare CIUDATĂ pe Facebook înainte să-și ia...
Ce se va întâmpla cu pensia de urmaș după moartea lui Silviu Prigoană. Cum vor...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Ce fel de dubă poți să conduci cu permis Categoria B?
Consilier Trump: UK să se alinieze SUA în materie de comerţ mai degrabă decât să...
SOARELE ar putea avea o altă COMPOZIȚIE decât se credea până acum!
Se schimbă cărțile de identitate. Noile reguli pentru buletine din 7 mai 2025
Greșeala care îți poate ruina sărbătorile de iarnă. Sunt vizați cei care locuiesc la bloc
Prima reacție a UEFA după ce Kosovo a abandonat meciul cu România. Mihai Stoichiţă asigură...
Văduva lui Silviu Prigoană, declarații bombă după decesul omului de afaceri
Cristi Brancu a dezvăluit unde era Mihaela Botezatu în momentul în care s-a produs evenimentul...
Cine este Igor Cuciuc, interpretul de muzică populară care și-a pierdut fiica de doar 17...
BANCUL ZILEI. Ardeleanul: – Domnule doctor, m-o tot durut capul şi mi-o zis cineva că...
Convorbirea lui Scholz cu Putin a deschis „cutia Pandorei”, susține Zelenski