„Pe ansamblul pieței, livrările totale de autovehicule au înregistrat, în primele șapte luni ale anului 2015, o creștere de 15,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. În interiorul acestei cifre, avem autoturismele cu o creștere de 13,4%. Apar însă semnale de temperare a creșterilor înregistrate în lunile anterioare, acestea fiind cu atât mai interesante cu cât cererea ar fi trebuit să fie, totuși, ceva mai consistentă în această perioadă ca urmare a demarării târzii a Programului Rabla. Un indicator elocvent în susținerea acestei afirmații este media zilnică a vânzărilor, care în luna iulie a fost mai mică cu 19% față de iunie și cu 29% față de mai”, se arată într-un comunicat al APIA.
Pe modele, cu cele 9.341 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele șapte luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.868 unități, Dacia Sandero, cu 3.617 unități, Skoda Octavia, 2.244 unitați și Dacia Logan MCV, cu 1.833 unități.
În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere care ajunge la 54%, in continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piață) și mai mică decăt cea din 2014 (54,6%).
Opt mărci cu nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste media de 54%, vârfurile fiind BMW la mărci (93,4%) și Volkswagen Passat la modele (96,1%).
În ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice, în primele șapte luni ale acestui an au fost vândute 246 de unitați (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când au fost vândute 129 unități, doar 2 fiind electrice.
Persoanele juridice din România au achiziționat 75% dintre mașinile noi din România, în scădere față de luna mai, când acestea cumpăraseră 81% din total.
În ceea ce privește autovehiculele rulate aduse din străinătate, acestea au fost cu 13,4% mai multe față de perioada similară a anului trecut (135.208 în 2015, comparativ cu 119.208 anul trecut).
Peste 76% dintre autovehiculele rulate (aproximativ 103.000) au o vechime de cel puțin opt ani.
„Peste 76% dintre acestea au o vechime de cel puțin opt ani (vârstă la care vehiculele existente în parcul auto național pot fi casate prin Programul Rabla). Astfel, avem, după șapte luni din 2015, un raport de 3,1 la 1 între importurile de autoturisme rulate și vânzarile celor noi, relativ similar cu cel care se înregistra în aceeași perioadă a anului 2014”, se mai arată în raportul APIA.
În luna iulie s-au produs, în România, 39.406 autovehicule, cu 13,3% mai multe față de luna iunie. Producția totală în primele șapte luni ale anului a fost de 251.839 de unități (+2,3%), dintre acestea 221.335 fiind Dacia, iar 30.504 Ford.
Cele mai mari volume le-au înregistrat modelele Dacia Duster (104.268 de unități, în creștere cu 4,8%), Dacia Logan (51.712 unități, în scădere cu 5,6%), Dacia Sandero (40.493 de unități, în creștere cu 36,4%), Ford B-Max (30.504, în scădere cu 16,5% mai puțin decât în 2014) și Dacia Logan MCV (24.862 de unități, cu 3,4% mai puțin decât în 2014).
Dintre cele 251.839 de unități produse în primele șapte luni, 91% (228.306 de unități) au fost exportate, în creștere cu 0,2% față de 2014.
În topul celor mai multe mașini înmatriculate în primele șapte luni ale anului conduce Dacia, cu 19.822 de unități (36,5% din total), urmată de Volkswagen cu 5.192 unități (9,6%), Skoda 4.896 unități (9%), Ford 3.434 unități (6,3%), Renault 3.369 unități (6,2%) și Opel 1.928 unități (3,6%).