Prima pagină » Economic » Piața auto a crescut în trimestrul al treilea, dar rămâne pe minus la nouă luni

Piața auto a crescut în trimestrul al treilea, dar rămâne pe minus la nouă luni

Piața auto a crescut în trimestrul al treilea, dar rămâne pe minus la nouă luni
Piața auto a crescut în fiecare lună din trimestrul al treilea, încheiat cu un avans de 3,1% față de intervalul similar din 2012, însă la nouă luni înregistrează o scădere de 11,4%, cu un minus de 9,8% la autoturisme, potrivit datelor APIA.

Piața auto a crescut în fiecare lună din trimestrul al treilea, încheiat cu un avans de 3,1% față de intervalul similar din 2012, însă la nouă luni înregistrează o scădere de 11,4%, cu un minus de 9,8% la autoturisme, potrivit datelor APIA.

„În continuare, vânzările pe piața din România sunt susținute de achizițiile realizate de către persoanele juridice (73% din total la nouă luni). În ceea ce privește situația pe luna septembrie, raportul este și de această dată favorabil achizițiilor realizate de către persoanele juridice, care reprezintă 68% din total (în creștere față de luna august, când ponderea a fost de 65%). Oricum, pe fondul demarării Programului Rabla, în ultimele trei luni (iulie-septembrie), situația s-a mai echilibrat față de primele luni ale anului, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice (peste 80%)”, se arată într-un comunicat al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Și la nivel european, principalele piețe au avut o evoluție negativă în primele nouă luni, fiind înregistrate scăderi de 8,5% în Franța, de 8,3% în Italia și de 6% în Germania, potrivit sursei citate.

Vânzările s-au ridicat la 8.129 unități în septembrie, în creștere cu 28,2%, iar la nouă luni au totalizat 57.454 unități.

Livrările de autoturisme au urcat cu 26% în septembrie, la 6.831 de unități, iar la nouă luni au totalizat 48.324 de unități.

La autoturisme, topul pe mărci după nouă luni este condus de Dacia, cu 15.912 unități vândute (33% din total), urmată de Volkswagen (5.456 unități/ 11,3%), Skoda (3.771 unități/ 7,8%), Renault (2.833 unități/ 5,9%), Ford (2.686 unități/ 5,6%) și Opel (2.035 unități/ 4,2%).

Pe modele, topul este condus de Dacia Logan, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf și Skoda Octavia.

Producția a înregistrat o creștere de 27,2% în primele nouă luni, la 304.255 unități, datorată în exclusivitate producției de autoturisme. Volumele cele mai mari au fost înregistrate de Dacia Duster (87.125 unități), urmată de Dacia Sandero (84.769 unități), Dacia Logan (67.176 unități) și Ford B-Max (59.065 unități).

Exporturile s-au ridicat la 272.987 unități, înregistrând o creștere de 16,8% comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut și acoperind aproximativ 90% din producție.

Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (89.594 unități), urmat de Sandero (85.893 unități) și Ford B-Max (59.070 unități).

În luna septembrie, producția a avansat de 5,5 ori, la 28.942 unități, iar exporturile s-au triplat, ajungând la 35.605 unități.

Analizând evoluția de până acum, dar și factorii care acționează în piață (un program Rabla sub așteptări ca impact, accesul limitat la credite prin prisma criteriilor cerute de către bănci, limitarea deductibilității amortizării), perspectiva pentru finalul anului 2013 este una negativă, șansele de redresare în ultimul trimestru al anului fiind minime, arată APIA.

Citește și