Prima pagină » Economic » Piața locală de curățenie „a dereticat” de 1,8 miliarde de lei în 2018. Cele mai mari 10 companii de curățenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei

Piața locală de curățenie „a dereticat” de 1,8 miliarde de lei în 2018. Cele mai mari 10 companii de curățenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei

Piața locală de curățenie „a dereticat” de 1,8 miliarde de lei în 2018. Cele mai mari 10 companii de curățenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei

O analiză transmisă GÂNDUL.RO relevă că, în 2018, cifra de afaceri a pieței locale de servicii de curățenie (întreținerea curățeniei, curățenia generală sau post-construcție) a crescut cu 21% față de 2017, respectiv cu 120% față de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei.

Potrivit informării primite de la KeysFin, top 10 mari companii din piața locală de curățenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei în 2018 și sunt deținute în proporție de 100% de persoane fizice și juridice românești.

În aceeași ordine de idei, potrivit experților sursei citate, ritmului de creștere va continua până la aproape două miliarde de lei în 2019, iar piața se va stabiliza pe parcursul acestui an.

„Piața locală de curățenie a crescut susținut în ultimii 10 ani, atât datorită creșterii nivelului de trai și avansului tehnologic (echipamente profesionale care reduc numărul angajaților implicați în acest proces), cât și datorită accesibilității domeniului – forța de muncă cu un cost relativ redus, care are o productivitate de două ori mai mare.

Deși, pe de-o parte, ne așteptăm la un impact negativ al pandemiei, mizăm pe flexibilitatea antreprenorilor români de a se adapta, prin diversificarea portofoliului de servicii, precum serviciile de dezinfecție, pentru care cererea e în creștere. În 2020 și în anii următori cuvântul de ordine va fi siguranța, iar siguranța sanitară, mai ales în spațiile accesibile publicului, se obține apelând la firme specializate”, a adăugat Roxana Popescu, Managing Director al companiei menționate anterior.

De altfel, specialiștii sunt de părere că piața de curățenie se va stabiliza în continuare pe cele trei segmente majore, și anume comercial (clădiri de birouri, magazine), industrial (depozite, spații de producție, hale industriale, parcări subterane, spații care necesită operațiuni de specifice de curățenie), respectiv rezidențial (case sau apartamente).

Cum să profiți de murdărie și să ai un profit de 4,5 milioane lei

Potrivit documentului transmis GÂNDUL.RO, cu privire la profitabilitatea companiilor monitorizate, firma care a făcut curățenie cel mai eficient, din punctul de vedere al business-ului, este Curat cu Adevărat SRL, care a obținut un profit de 4,5 milioane de lei, însumând 1,4% din total, în 2018.

Topul profitabilității continuă cu Coral Impex SRL și Omcro SRL, cu 4 milioane lei, respectiv 3,6 milioane lei profit în 2018.

Dintre cele peste 4.200 de companii analizate, 2.600 au înregistrat profit, puțin peste o mie au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul în 2018.

Rezultatul net al companiilor de curățenie (profit minus pierdere netă) s-a majorat și el într-un ritm accelerat, fiind cu 43% peste cel din 2017 și cu 285% peste cel din 2009, la 278 de milioane de lei în 2018.

În topul celor mai mari companii de curățenie după cifra de afaceri pe primul loc se află Fabi Total Grup SRL (46,2 milioane de lei, 2,5% din total), Coral Impex SRL (37,8 milioane de lei, 2,1% din total) și Libro Events SRL (36,5 milioane de lei, respectiv 2% din total).

Topul este completat de Romprest Servicii Integrate SRL (29,8 milioane lei), Glanz SRL (27,5 milioane lei), Deziclean Retail Division SRL (24,8 milioane lei), Medline Com SRL (23,9 milioane lei), Omcro SRL (23,4 milioane lei), Edis-Adis Serv SRL (22,3 milioane lei) și Muntenia Grup 2003 SRL (20,6 milioane lei).

Peste 27.000 de români angrenați în business-ul curățeniei

Numărul de companii din domeniu a crescut constant în ultimul deceniu, piața curățeniei fiind una dintre puținele piețe care au avut cu peste 50% mai multe companii în 2018 față de 2009, respectiv de la 2.800 în 2009, la 4.200 de companii în 2018.

Pentru anul trecut, analiștii sursei citate estimează un avans, până la aproximativ 4.400 de companii, pentru ca în 2020 piața să revină la nivelul din 2018.

În ceea ce privește distribuția geografică a afacerilor din curățenie, Bucureștiul se află pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 531 milioane de lei, reprezentând 29% din total, județul Cluj pe locul secund, cu o cifră de afaceri de 133 de milioane lei și 7,3% din total, iar Prahova se clasează pe poziția a treia, cu o cifră de afaceri de 101 milioane de lei și 5,5% din total.

Însumat, companiile înregistrate în primele cinci județe concentrează peste 50% din totalul cifrei de afaceri a pieței serviciilor de curățenie din România.

Cât despre cei care se ocupă de curățenie, în 2018 existau 27.400 de angajați, cu 2,6% mai mulți decât în 2017 și cu aproape 9% mai mulți decât în 2009. Un rezultat pozitiv al acestei piețe este și dublarea productivității angajaților, de la 32.900 de lei în 2009, la 66.600 de lei în 2018. Totodată, costul mediu per angajat a crescut cu 140% în perioada 2009-2018.

Curățenia în vreme de #coronacriza

Odată cu conștientizarea importanței prevenirii răspândirii noului coronavirus, regulile de curățenie au devenit din ce în ce mai clare și stricte, atât pentru persoane, cât și pentru mediul privat, reprezentat de unități publice (terase, saloane, magazine alimentare și hipermarket-uri, respectiv companii – spații de birouri, fabrici, hale etc.).

Astfel, prezența produselor de dezinfecție în orice spațiu deschis publicului, cât și dezinfectarea periodică a spațiilor private traficate reprezintă cerințe obligatorii în momentul de față, iar firmele de curățenie românești s-au adaptat și oferă soluții competitive pentru mediul de afaceri local.