Protestul de miercuri va avea loc în intervalul 00.01-23.59 (ora Germaniei).
Lufthansa va fi nevoită să anuleze sute de zboruri, după ce sindicatul Vereinigung Cockpit a anunțat că protestul de marți al piloților de pe cursele pe distanțe lungi va fi urmat de cel al piloții avioanelor A320, Boeing 737 și Embraer.
Protestele de marți și miercuri se adaugă altor 12 acțiuni greviste care au fost organizate de piloții Lufthansa din aprilie 2014. Ultima grevă a avut loc cu trei zile înainte de prăbușirea intenționată, de către un pilot al diviziei low-cost Germanwings, a unei aeronave Airbus, în Alpii francezi, pe 24 martie, în urma căreia 150 de persoane și-au pierdut viața.
Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat săptămâna trecută că este pregătit să suporte noi greve, pentru a impune schimbări care vor ajuta compania să concureze cu operatorii low-cost din Europa și Golful Persic, pe cursele pe distanțe lungi.
Grevele au redus deja profitul operațional al Lufthansa cu circa 300 de milioane de euro, iar Spohr a fost nevoit să revizuiască de două ori țintele financiare ale grupului, în primul său an de mandat.
„Pagubele financiare sunt în creștere”, a declarat Dirk Schlamp, analist la DZ Bank în Frankfurt, adăugând că există o probabilitate destul de ridicată ca acțiunile viitoare de protest să afecteze reputația Lufthansa.
Bettina Volkens, membru în board-ul Lufthansa pentru resurse umane, a declarat că fiecare grevă reduce șansele de a găsi o soluție pentru închiderea conflictului cu sindicatul.
Lufthansa a fost nevoită să anuleze luni o parte din curse, din cauza grevei piloților, iar continuarea și miercuri a protectului va extinde problemele cel puțin până joi. Greva va include și cursele Germanwings.
Planul de reorganizare susținut de directorul general Schlamp prevede ca Germanwings să preia o parte din cursele operate în prezent de Lufthansa, pentru reducerea cheltuielilor, inclusiv cu salariile personalului navigant.
Septembrie este în general o lună profitabilă pentru transportatorii aerieni, sfârșitul sezonului de vacanță coincizând cu creșterea călătoriilor de afaceri.
Sindicatul Vereinigung Cockpit s-a oferit în iulie să accepte creșterea vârstei de pensionare pentru personalul navigant, pentru reducerea costurilor, cu condiția ca membrii conducerii să nu excludă un număr mai mare de piloți din acordul colectiv negociat.
Spohr nu acceptă însă această propunere, întrucât vrea să transfere o parte din piloții care operează pe cursele pe distanțe scurte la brandul regional al grupului, Eurowings. Acest brand va opera ca o divizie low-cost, iar media de salarizare va fi mai mică.
Directorul general a înființat totodată o sucursala a Eurowings în Austria, unde sindicatul german nu are competențe.