Planurile Billa în România. Urmează noi supermarketuri în 2015
„În curând deschidem în Pipera. Mai avem încă două magazine în plan dar nu este sigur dacă le vom deschide până la sfârșitul anului. Anul viitor extinderea va fi double-digit”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al Billa România, Sorana Georgia.
De la începutul anului, rețeaua Billa a deschis cinci magazine noi, ajungând la 84 supermarketuri.
În 2013, retailerul a inaugurat 10 magazine și a închis un supermarket în Carei (județul Satu Mare).
În ceea ce privește afacerile, Sorana Georgia spune că va încheia anul pe creștere și a bugetat un avans și pentru 2015, fără a da mai multe informații. Directorul general al Billa spune însă că proiectul „Bun, din România”, care cuprinde legume și fructe de la producătorii români, va avea un aport important la această evoluție. În 2013, retailerul a avut un profit de 2,17 milioane lei (493.000 euro), în scădere cu 40% față de anul anterior, dar cifra de afaceri a urcat cu 7,3%, la 1,35 miliarde lei (307 milioane euro).
„Am bugetat creștere pentru întreaga organizație pornind de la acest proiect. Lucrăm cu 15 producători, iar cantitățile diferă, de la câteva baxuri la 50-70 tone pe livrare. Urmează să ne extindem și cu produse lactate, carne și mezeluri. Ne focusăm pe categoriile importante pentru clienți”, a arătat Sorana Georgia.
Ea a adăugat că peste 70% din cifra de afaceri este generată de produsele fabricate în România (producători români și internașionali cu facilități pe piața locală), iar obiectivul companiei este ca această pondere să crească spre 100%.
Billa este prezentă pe piața din România din februarie 1999, când a deschis primul supermarket din București, și are peste 3.500 de angajați. REWE mai deține în România magazinele Penny Market și XXL Mega Discount.