Planurile JYSK în România. Câte magazine vrea să deschidă retailerul suedez de mobilier

Publicat: 06 02. 2014, 12:53
Actualizat: 03 02. 2019, 02:41

Afacerile din România ale retailerului suedez de mobilier JYSK au crescut ușor anul trecut, iar grupul intenționează să-și extindă, pe termen mediu, rețeaua de magazine din România la 100 de unități, de la cele 14 locații pe care le deține în prezent.

„Ne așteptăm să vedem o îmbunătățire a cifrei de afaceri pentru anul financiar 2013/14, deoarece tendința de ușoară creștere economică pare să continue și în România. Încrederea consumatorilor continuă, însă, să rămână la un nivel scăzut în majoritatea țărilor în care JYSK Group operează, îmbunătățirea semnificativă a indicatorilor macro-economici fiind foarte puțin probabilă”, a declarat agenției MEDIAFAX Alexandru Bratu, country manager JYSK România și Bulgaria.

El a afirmat că afacerile JYSK România au înregistrat un ușor avans anul trecut, fără să ofere însă detalii. Potrivit datelor reemise Ministerului Finanțelor, JYSK România a raportat un rulaj de 65,5 milioane lei în 2011, pentru 2012 datele nefiind însă publicate.

Grupul a intrat pe piața românească în 2007 prin magazine în franciză, iar în luna martie a anului trecut a devenit proprietarul unităților din România și Bulgaria, managementul celor două țări fiind reunit într-un sediu central la București.

JYSK deține în prezent 14 magazine în România și trei unități în Bulgaria.

„În cadrul JYSK Group estimăm că vom deschide aproximativ 120 de magazine noi în 2013/14. Pentru România nu am stabilit un număr fix de magazine pe care trebuie să le deschidem în acest an. Esențial pentru noi este să găsim locații potrivite și condiții contractuale bune pentru zonele în care ne vom dezvolta. Planurile de expansiune pe termen mediu aprobate de JYSK Nordic sunt 100 magazine in România (distribuite în toată țara, nu avem în vedere doar anumite orașe) și 35 în Bulgaria”, a afirmat reprezentantul companiei.

Retailerul are așteptări moderate privind evoluția pieței de mobilă din România.

„Nu vedem momentan o evoluție foarte spectaculoasă a indicatorilor macroeconomici care să ne facă să sperăm la îmbunătățirea neașteptată a cifrelor pe piața de mobilă”, a spus Bratu.

Compania comercializează mobilier, care acoperă o treime din vânzări, dar și saltele, pilote, perne, precum și decorațiuni și produse pentru baie.

JYSK, grup fondat și controlat de omul de afaceri Lars Larsen, deține peste 2.100 magazine și are 18.500 angajați în 35 de țări. Grupul a înregistrat afaceri de 2,52 miliarde euro în anul financiar 2012/ 2013.