Prima pagină » Economic » Planurile REWE în România pentru rețelele Penny și XXL

Planurile REWE în România pentru rețelele Penny și XXL

Planurile REWE în România pentru rețelele Penny și XXL
Grupul german REWE va investi peste 100 milioane euro în următorii doi ani în deschiderea de noi magazine Penny și XXL Mega Discount în România și modernizarea celor existente, urmând să ajungă în 2014 la o rețea 174 de unități, vânzări de peste 550 milioane euro și profit de 3,5 milioane euro.

Grupul german REWE va investi peste 100 milioane euro în următorii doi ani în deschiderea de noi magazine Penny și XXL Mega Discount în România și modernizarea celor existente, urmând să ajungă în 2014 la o rețea 174 de unități, vânzări de peste 550 milioane euro și profit de 3,5 milioane euro.

„Anul acesta vom investi 58 milioane de euro în extindere, în noi deschideri și achiziții de terenuri pentru anii următori. În 2014 vom avea o sumă similară, de 50 milioane euro. Investiția într-un magazin este de circa 2 milioane euro din care jumătate reprezintă costul terenului. 70% din terenurile pe care sunt construite magazinele Penny și XXL Mega Discount aparțin companiei. Continuăm să ne focusăm pe orașele mici, dar vrem să accelerăm extinderea și în orașele mari”, a declarat, într-o conferință de presă, directorul financiar al REWE România, Daniel Gross.

El a arătat că, urmare a rezultatelor procesului de remodelare și modernizare a magazinelor început în 2012, traduse în creșterea vânzărilor Penny Market cu 11% și a celor XXL Mega Discount cu 5,2%, compania a decis accelerarea deschiderilor noi de la 15 magazine pe an la 20 de magazine pe an.

„Strategia noastră nu este să intrăm pe alte piețe, ci să ne consolidăm prezența pe cele existente. În România vedem potențial de creștere puternică în următorii 10 ani. Avem în plan să ajungem la 400 de unități Penny Market și XXL Mega Discount în următorii 10 ani”, a arătat la rândul său Martin Bruning, managing director Corporate Communications al grupului german.

În prezent, rețeaua REWE este alcătuită din 137 de magazine Penny Market, 7 magazine XXL Mega Discount și două depozite, la Ștefăneștii de Jos (Ilfov) și Turda.

Compania va acorda o atenție mai mare și extinderii în București, unde deține doar 5 magazine.

„În București era foarte scump (terenul – n.r.). Abia acum a devenit interesant pentru noi. E loc de 40 de magazine Penny Market în București”, a arătat Gross.

Grupul REWE România este format din două companii, una operativă (magazinele – n.r.) REWE România SRL și o firmă de dezvoltare imobiliară – REWE Projektentwicklung. Valoarea activelor grupului se ridică la 281 milioane euro.

Anul trecut, grupul a înregistrat vânzări scanner (înregistrate la casa de marcat – n.r.) de aproape 2 miliarde de lei, în creștere cu 10,53% față de anul precedent și estimează pentru 2013 un avans de 13,4%, la 2,25 miliarde lei (517 milioane euro), și de circa 7% pentru 2014, la 2,4 miliarde lei (551 milioane euro).

„Pe partea operativă am avut o pierdere de 1,4 milioane euro, dar per total am avut un profit net de 1,6 milioane euro. Pierderea pe partea operativă a fost influențată în mare parte de remodelări, investiții în marketing. Pe imobiliare am avut parte de un curs de schimb favorabil la plata chiriilor și costurile de finanțare care au scăzut foarte mult în Europa”, a explicat Gross.

Oficialul REWE România estimează pentru anul în curs un profit net de un milion de euro și pentru 2014 un câștig de 3,5 milioane euro.

Peste 60% din produsele comercializate în magazinele Penny Market și XXL Mega Discount sunt românești, iar 20% sunt mărci proprii.

REWE România face parte din concernul german REWE Group, prezent în 13 țări, cu 15.538 de magazine și afaceri de 49,7 miliarde euro anul trecut.

În România, grupul mai este prezent prin lanțul de supermarketuri Billa.

Citește și