Prima pagină » Economic » Plățile online cu cardul AU CRESCUT în nouă luni cu 38%. Câte MILIOANE DE EURO cu cheltuit românii pe internet

Plățile online cu cardul AU CRESCUT în nouă luni cu 38%. Câte MILIOANE DE EURO cu cheltuit românii pe internet

Plățile online cu cardul AU CRESCUT în nouă luni cu 38%. Câte MILIOANE DE EURO cu cheltuit românii pe internet
Valoarea plăților online cu cardul a crescut cu 38% în primele nouă luni, la 165,8 milioane euro, depășind cifra înregistrată pe întreg anul 2011, a anunțat luni PayU România.

Valoarea plăților online cu cardul a crescut cu 38% în primele nouă luni, la 165,8 milioane euro, depășind cifra înregistrată pe întreg anul 2011, a anunțat luni PayU România, informează Mediafax.

„În aproape 7 ani, volumul plăților online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, păstrând constant un ritm de creștere de două cifre, chiar și în perioadă de criză. Din datele pe care le deținem, rata penetrării plății online crește într-un ritm mai lent, fiind relativ constantă în ultimii doi ani. Acest lucru demonstrează că plata online nu mută bani din offline, ci aduce o creștere reală de venituri. Iar rolul procesatorilor este să ofere acele produse și servicii de care comercianții au nevoie și care să se integreze perfect în fluxurile lor logistice și operaționale”, a declarat directorul de vânzări și marketing al PayU România, Andreia Stavarache.

Din totalul plăților online, platforma PayU a înregistrat tranzacții în valoare de 138,4 milioane de euro, reprezentând 83,5%.

Conform datelor Romcard, 86% dintre cumpărături au fost efectuate din România, restul tranzacțiilor provenind din alte 199 de țări, în special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franța, Germania, Irlanda, Belgia și Cipru.

„Deși majoritatea tranzacțiilor sunt efectuate din România, observăm o creștere importantă a tranzacțiilor din anumite țări. De exemplu, tranzacțiile din Ungaria, Polonia și Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% și respectiv 21%. Acest lucru demonstrează un potențial important de care magazinele online ar trebui să țină cont”, a spus directorul general al Romcard, Marin Mitroi.

Datele PayU arată că, în perioada analizată, cele mai bune evoluții au fost înregistrate de magazinele online care vând cupoane de reduceri, confecții, cadouri și jucării.

„Acestea și-au majorat vânzările (numărul de tranzacții) cu 106%, 79%, 62% și respectiv 47%. De asemenea, organizațiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donații față de aceeași perioadă a anului trecut”, se mai spune în comunicat.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 56 euro în sistemul Romcard (67 euro în sistemul PayU).

La nivelul anumitor industrii s-a remarcat un avans semnificativ al coșului de cumpărături. Astfel, valoarea medie a unei donații online a crescut cu 184%, de la 35 euro la 99 euro, iar coșul mediu pe segmentul confecții s-a majorat cu 53%, de la 73 euro la 112 euro.

PayU este furnizor de soluții comerț electronic (eCommerce) integrate, deținut de Naspers, un grup multinațional, cu operațiuni în 131 de țări.

În România, PayU este un important jucător pe piața de plăți online, cu peste 2 milioane de tranzacții procesate în 2011 în valoare de 138,8 milioane de euro și o cotă de 88% din volumul total al Romcard.

Citește și