Prima pagină » Economic » Podul Giurgiu – Ruse 2 ar putea fi gata în 2030. Podul este parte din coridorul militar Grecia – România

Podul Giurgiu – Ruse 2 ar putea fi gata în 2030. Podul este parte din coridorul militar Grecia – România

Podul Giurgiu - Ruse 2 ar putea fi gata în 2030. Podul este parte din coridorul militar Grecia - România

Presa bulgară susține că a fost asigurată finanțarea pentru construirea unui al doilea pod peste Dunăre la Ruse – Giurgiu. Lucrările de construcție efective ar putea începe încă din 2026, când se preconizează că va fi finalizată proiectarea acestuia. Acest lucru a fost anunțat de guvernatorul orașului Ruse, Dragomir Draganov, transmite agenția bulgară de presă BTA.

Potrivit acestuia, pentru construcția instalației a fost asigurată o finanțare UE de 2,5 miliarde de euro, iar proiectul va fi implementat de partea română. Între timp, studiul de fezabilitate a fost deja atribuit unei companii.

„Studiul a fost atribuit unei companii. Până la jumătatea anului 2026, se va face studiul cu privire la locul exact unde va fi amplasat Podul peste Dunăre. După ce se finalizează proiectarea, încă doi ani – doi ani și jumătate, și punerea în aplicare a acestei facilități. 2029, începutul lui 2030 vom avea un nou pod”, a spus Draganov.

El a mai comentat că, pentru a face operațional feribotul dintre Ruse și Giurgiu, este necesară renovarea drumului ocolitor de aproximativ un kilometru și 200 de metri care îl leagă de punctul de trecere a frontierei de pe teritoriul României. Acțiunea de reparare a suprafeței acestui drum este așteptată din partea Ministerului român al Transporturilor și Dezvoltării Regionale.

Finanțare UE de 2,5 miliarde de euro

Potrivit acestuia, pentru construcția instalației a fost asigurată o finanțare UE de 2,5 miliarde de euro, iar proiectul va fi implementat de partea română. Între timp, studiul de fezabilitate a fost deja atribuit unei companii.

„Studiul a fost atribuit unei companii. Până la jumătatea anului 2026, se va face studiul cu privire la locul exact unde va fi amplasat Podul peste Dunăre. După ce se finalizează proiectarea, încă doi ani – doi ani și jumătate, și punerea în aplicare a acestei facilități. 2029, începutul lui 2030 vom avea un nou pod”, a spus Draganov.

El a mai comentat că, pentru a face operațional feribotul dintre Ruse și Giurgiu, este necesară renovarea drumului ocolitor de aproximativ un kilometru și 200 de metri care îl leagă de punctul de trecere a frontierei de pe teritoriul României. Acțiunea de reparare a suprafeței acestui drum este așteptată din partea Ministerului român al Transporturilor și Dezvoltării Regionale.

Ministrul a reamintit că Bulgaria s-a angajat, prin intermediul formatelor internaționale, să construiască cu prioritate amplasamente de-a lungul traseului coridorului militar nord-sud și pentru includerea acestora în proiecte cu finanțare UE în următoarea perioadă de programe.

Mobilitate militară UE-NATO

Mobilitatea militară este o inițiativă emblematică a cooperării UE-NATO. Scopul este de a deplasa rapid și eficient contingentele și echipamentele militare în timpul activităților de rutină, în timpul conflictelor și de a oferi asistență NATO și UE Bulgariei în cazul unui atac militar, a declarat ministrul.

La finele lunii august, CNAIR a transmis la ANAP, spre validare, documentaţia pentru contractul necesar elaborării studiului de fezabilitate în baza căruia va fi construit cel de-al doilea pod ce va asigura legătura între Giurgiu şi Ruse, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Durata maximă alocată elaborării studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului.

„Proiectantul va trebui să găsească soluţia optimă pentru ca acest nou pod transfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră, cât şi cea feroviară dintre cele două ţări. După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România şi Bulgaria) va asigura ambelor state un potenţial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional, cât şi european, pe axa nord – sud”, a scris Cristian Pistol, şeful CNAIR, într-un mesaj publicat pe contul său de Facebook.

Bătrânul Pod Prietenia

Între România și Bulgaria sunt două poduri peste Dunăre: Giurgiu-Ruse și Calafat-Vidin.

Primul pod peste Dunăre între România şi Bulgaria a fost construit în doar doi ani şi inaugurat în urmă cu 70 de ani, la 20 iunie 1954. Era cel mai mare pod mixt (rutier şi feroviar) din Europa, proiectarea fiind realizată de ingineri sovietici, iar lucrările cu piese aduse din România, Bulgaria, Cehoslovacia, Polonia şi Ungaria (ţările aparţinând CAER- Consiliul de Ajutor Economic Reciproc, creat de URSS).

Podul Calafat – Vidin, al doilea pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, a fost deschis circulaţiei rutiere în iunie 2013, după zece ani de la primele lucrări, fiind construit de Guvernul Bulgariei, sintetizează economedia.ro

Citiți și: Un nou POD peste Dunăre între Giurgiu și Ruse. CNAIR a trimis documentația pentru Studiul de Fezabilitate la ANAP

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele în care nu se fac nunți în 2026 și 2027. Calendar ortodox complet
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Ce practici au românii de Ignat: Tradiții, credințe și obiceiuri păstrate din vechime
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!