Podurile de peste Prut au fost CONTRACTATE. Care sunt amploarea proiectului și importanța strategică
Luni a fost desemnat constructorul ansamblului de poduri peste Prut de la Ungheni, anunță CNAIR. Practic, lucrarea de presupune realizarea a două poduri paralele (cu câte două benzi pe sens și trotuare) cu tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație).
Noul ansamblu rutier este unul stategic, permițânt un flux rapid de circulație a mărfurilor dintre România și Moldiva, dar și Ucraina.
Câștigătorul este NESS PROIECT EUROPE SRL, care are la dispoziție 151,68 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru construcția podurilor, a drumului de legatură cu Autostrada 8 (TârguMureș –Iași-Ungheni) și a punctului de trecere a frontierei.
Prin contractul finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile (#CEF) se va asigura o nouă legătură rutieră între România (județul Iași) și Republica Moldova (raionul Ungheni).
Podurile (câte unul pentru fiecare sens de circulație) vor avea o lungime de minimum 261,20 m (fiecare).
Contractul va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea acestora.
Banii pentru acest proiect vin din fonduri europene nerambursabile.
Lucrarea de presupune realizarea a două poduri paralele (cu câte două benzi pe sens și trotuare) cu tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Ulterior validării documentației de atribuire de ANAP, CNAIR transmite spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțul de participare aferent acesteia.