Premierul Victor Ponta a declarat, joi, că lucrările la Autostrada Transilvania trebuie finalizate pentru că „lucrurile bune începute și oprite trebuie continuate”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Ponta a declarat, joi, într-o conferință de presă, că este esențial pentru România să aibă finalizată Autostrada Transilvania, iar lucrările să fie continuate fie de compania americană Bechtel, fie de un alt constructor.
„Consider că lucrurile bune începute în anii trecuți și oprite din diverse motive trebuie continuate. Eu văd că o autostradă care să lege Transilvania și România de Europa este absolut necesară. Autostrada Transilvania trebuie finalizată, poate nu cu Bechtel, nu pot să mă pronunț eu cine trebuie să lucreze, dar este esențial pentru România să aibă această autostradă finalizată. Nu am înțeles niciodată de ce în România, când se construiește o autostradă, se începe o bucată la mijloc, una în dreapta. În alte țări se începe dintr-un loc și se termină capătul celălalt”, a spus Ponta.
El a arătat că reprezentanții PDL care au oprit proiectul inițial, Traian Băsescu și fostul ministru al Transporturilor Gheorghe Dobre, „vor plăti politic”.
Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro, încheiat cu compania americană Bechtel pentru construcția unui traseu de 415 kilometri. După șapte ani de la lansarea proiectului, au fost finalizați doar 52 de kilometri.
Contractul cu Bechtel a fost renegociat în 2011, compania americană urmând să finalizeze doar două tronsoane din cele opt ale autostrăzii. Guvernul a avizat noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrării cu 50%, la 6,9 milioane euro/km, și permite scoaterea la licitație a tronsoanelor încă neîncepute.
Bechtel va continua lucrările la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău și Suplacu de Barcău-Borș, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii. Traseul autostrăzii mai cuprinde șase secțiuni însumând 297 kilometri, respectiv Brașov-Făgăraș (53 km), Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăilești (24 km) și Mihăilești-Suplacu de Barcău (76 km).