Premierul Ponta a cerut miercuri conducerii Ministerului Transporturilor să prezinte, în următoarea ședință de Guvern, o soluție pentru deblocarea licitației pentru autostrada Comarnic-Brașov.
„De 20 de ani, nu reușim să facem o trecere mai normală de la Comarnic la Brașov. Acum nu ne lasă CNSC, numit de fostul guvern ca să nu ne lase pe noi”, a spus Ponta, care a adăugat că „ne omoară birocrația politică”.
Lucrările la construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov (58 de km) ar putea demara în 2014, autoritățile optând pentru varianta concesiunii, „tot un fel de PPP (parteneriat public-privat)”, în care concesionarul va trebui să asigure finanțarea, urmând să își recupereze ulterior investiția, prin taxa pe autostradă, a declarat recent pentru gândul Mircea Pop, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR).
Citește și Autostrada Comarnic-Brașov. Când ar putea fi demarate lucrările pe CEL MAI AȘTEPTAT ȘANTIER DIN ROMÂNIA
Licitația CNADNR pentru consultanță la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, în valoare estimată de 23,6 milioane lei fără TVA, a fost suspendată a doua oară de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.
Decizia a fost luată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după ce casa de avocatură „Boștină și Asociații” a depus din nou o contestație față de modul de atribuire a acestui contract de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).