Ponta îi cere lui Rus să „salveze” Tarom

Publicat: 21 10. 2014, 14:26
Actualizat: 30 03. 2019, 18:02

„Aveți tot sprijinul din partea noastră pentru dialogul cu sindicatele din transport. Mă bucur că ați avut succes și am găsit o soluție rațională în zona feroviară, sunt convins că veți găsi o soluție rațională și ca să salvăm unul din brandurile românești, Tarom-ul, și vă rog mult să o faceți cu aceeași înțelepciune și spirit antreprenorial pe care l-ați avut până acum”, a spus Ponta ministrului, în ședința de guvern.

El a arătat că, dintre toate problemele care trebuie rezolvate la nivel general, o parte dintre acestea pot fi soluționate, iar altele nu, dar se dorește să existe un dialog.

Tarom poartă negocieri cu reprezentanții sindicatelor pentru elaborarea unor acorduri care vor ține cont atât de cererile sindicale, cât și de prevederile legale și bugetul companiei, și arată că va relua discuțiile pentru un nou contract colectiv de muncă.

În septembrie, mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate din cauza unor acțiuni spontane din partea unor piloți și ai unor însoțitori de zbor.

Surse din rândul piloților au declarat atunci pentru MEDIAFAX că protestul piloților Tarom a fost declanșat din cauza nemulțumirilor privind salariile și noul contract colectiv de muncă – înregistrat fără să se țină cont de revendicările lor -, dar și pe fondul unora privind managementul companiei.

Potrivit surselor, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar și de alte două sindicate mai mici pentru a putea înregistra la ITM noul contract colectiv de muncă, fără a lua în calcul cerințele piloților.

Venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea muncă, plus 90 de euro pentru o cursă externă, iar însoțitorii de bord de la Tarom au un salariu de 1.600 de lei net pe cartea de muncă, la care se adaugă diurnele externe – 600 de euro net lunar.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunțat anterior, după o întâlnire cu șefii și sindicatele din Tarom, că trimite Corpul de Control la companie, pentru a vedea dacă există probleme de management.