Premierul Victor Ponta a declarat sâmbătă că în 2013 vor fi demarate două mari proiecte de autostrăzi, Comarnic-Brașov și Craiova-Pitești, ultima fiind caracterizată de șeful Executivului drept „prioritate zero”.
„În 2013 vrem să pornească Craiova – Pitești și Comarnic-Brașov. Cred că aceste două mari contracte de autostrăzi se semnează și pornesc în 2013″, a spus premierul Victor Ponta la Antena 3.
CNADNR anunțase pe 19 octombrie că procedura pentru Comarnic-Brașov a fost deblocată și că pe data de 7 noiembrie urma să aibă loc deschiderea ofertelor în cadrul licitației.
Contactat de gândul, directorul general al CNADNR, Mircea Pop, a declarat la începutul acestei săptămâni că motivul anulării licitației pentru Comarnic-Brașov ține de intenția companiei de a urgenta procedura de a alege constructorul. „Se face o nouă procedură. Vrem să scurtăm pașii. S-a găsit o nouă variantă, mai rapidă, de alegere a constructorului”, ne-a spus Mircea Pop, refuzând să intre în detalii. Întrebat dacă a fost abandonată ideea concesionării pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, Mircea Pop a spus doar că „vor fi de toate”.
Etapele procedurii de atribuire pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru Comarnic-Brașov
În luna mai a.c., CNADNR a lansat licitația pentru achiziționarea de servicii de consultanță în valoare de 29 milioane de lei, în vederea reactualizării studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov. Pe lângă reactualizarea studiului de fezabilitate, consultantul ar fi urmat să elaboreze documentația de atribuire și să asiste Compania Națională de Autostrăzi în procesul de atribuire a contractului de concesiune pentru tronsonul Comarnic-Brașov.
După selectarea consultantului, CNADNR ar fi urmat să aleagă constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov.
Din luna mai și până pe 19 octombrie procedura de atribuire a fost blocată în urma contestațiilor depuse de case de avocatură.
Gândul a dezvăluit, la sfârșitul lunii septembrie, că CNADNR a introdus în caietul de sarcini aferent contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov cerințe referitoare la obligația consultantului câștigător de a pune la dispoziția CNADNR un autoturism nou cu o valoare de 25.000-30.000 euro și un buget de 30.000-40.000 de euro pentru instruirea personalului în țară/străinătate.
Contactat de gândul, șeful CNADNR, Mircea Pop, a declarat la acea vreme că introducerea acestor „detalii” în caietul de sarcini reprezintă „o greșeală” și că acestea vor fi eliminate, dând asigurări că va aplica sancțiuni administrative în cazul angajaților Companiei Naționale de Autostrăzi care au lucrat la caietul de sarcini.
La câteva zile după ancheta publicată de gândul, directorul Direcției concesiuni din CNADNR, Narcis Neaga, a fost suspendat din funcție, fiind cercetat disciplinar, potrivit unui comunicat remis de Biroul de Presă al CNADNR.
Ulterior, CNADNR a eliminat din caietul de sarcini cerințele privind autoturismul nou și bugetul pentru instruire, modificând astfel documentația de licitație lansată în luna mai pentru licitația amintită.
Pe 19 octombrie, CNADNR a anunțat deblocarea procedurii de licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate Comarnic- Brașov și a fixat data de 7 noiembrie drept termen de deschidere a ofertelor. Însă cu câteva zile înainte de deschiderea ofertelor, compania de autostrăzi a anunțat anularea întregii proceduri de licitație.