Ponta, în prima vizită pe șantierul București-Ploiești: „Am venit să vă iau banii”. Cum se scuză regii asfatului pentru întârzierea lucrărilor

Publicat: 05/07/2012, 22:15
Actualizat: 29/07/2014, 20:07

Caniculă. 38 de grade Celsius. Premierul Victor Ponta a făcut joi prima sa vizită pe șantierul autostrăzii București-Ploiești. Vizita sa a avut un laitmotiv, repetat de primul ministru la fiecare dintre cele patru opriri de-a lungul celor 62 de km: „Am venit să vă iau banii”.

Primul ministru se referea la penalitățile pe care constructorii, firmele aparținând așa-numiților regi ai asfaltului, vor trebui să le plătească pentru întârzierile în execuția lucrărilor. Penalitățile curg de la 15 decembrie 2011, termen la care trebuia să fie gata autostrada, suma „amenzilor” ajungând în prezent la circa 15 milioane de lei.

După ce cu doar o săptămână în urmă ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, ne promitea că vom circula pe București-Ploiești începând din 1 august, șeful Guvernului a anunțat joi un nou termen de deschidere a circulației: 20 iulie a.c., concomitent cu deschiderea circulației și către litoral, pe autostrada A2.

sursa foto Mediafax Bogdan Iordache

Imediat după ce a descins din celebra limuzină hibrid marca Mercedes, Ponta a dat mâna cu „gazdele” sale, adresându-i câteva cuvinte în limba italiană reprezentantului constructorului Pizzarotti, firma care execută lucrările pe primii 19 km ai viitoarei autostrăzi.

Apoi, dându-și jos sacoul, și-a cerut scuze – „nu este protocolar” – și a spus repede către jurnaliștii prezenți că este „supărat rău”, explicând că voia ca până la această dată să se fi deschis circulația pe autostrada care leagă Capitala de Ploiești.

Premierul a fost însoțit de o suită numeroasă, între care ministrul Transporturilor Ovidiu Silaghi, șeful interimar al CNADNR, Mircea Pop și secretarul de stat din Transporturi, Septimiu Buzașu.

„Vă luăm banii, penalitățile”, i s-a adresat Ponta și reprezentantului Pa&Co, firmă controlată de omul de afaceri Costel Cășuneanu, la oprirea făcută la km 40+400.

Explicațiile din partea constructorului nu au întârziat să apară, acesta dând vina pe existența unor „controverse”, la nivelul Ministerului Transporturilor, pe vremea ministrului Radu Berceanu, legate de construirea a două sau a trei benzi de autostradă.

sursa foto Mediafax Bogdan Iordache

Constructor: „Doi ani nu am putut lucra și nu din vina noastră”

„Legat de penalități, v-aș ruga foarte mult să țineți cont că doi ani nu am putut lucra și nu din vina noastră. În primul an a fost o controversă între două și trei benzi și a trebuit să așteptăm. A fost o hotărâre de guvern care a propus trei benzi în continuare, și pe tronsonul nostru, am așteptat, nu s-a mai făcut, era domnul ministru Berceanu pe vremea aceea”, a spus reprezentantul Pa&Co.

În plus, constructorul a explicat că timp de un an lucrările au fost „blocate” de locuitorii unei comune din apropierea autostrăzii, constructorul fiind nevoit să facă o centură ocolitoare de 14,7 km pentru comună, „pe cheltuiala lor”, pentru ca mașinile grele să nu treacă pe lângă casele oamenilor.

Un alt constructor, Spedition UMB – firmă aparținând regelui asfaltului Dorinel Umbrărescu – și-a arătat indignarea că, deși el susține că a terminat din decembrie 2011 lucrările pe tronsonul alocat (de circa 20 de km), se regăsește totuși pe lista celor penalizați.

În plus, reprezentantul UMB spune că este nevoit să își „păzească” lucrarea executată, cheltuielile lunare ridicându-se la 1,2 miliarde de lei.

Pe de altă parte, premierul a arătat că lucrările sunt întârziate și din cauză că „băieții deștepți” au aflat dinainte traseul autostrăzii și au cumpărat mai multe proprietăți, cerând acum despăgubiri. Ponta a precizat însă că Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrărilor, iar proprietarii vor avea dreptul să acționeze statul în judecată.

sursa foto Mediafax Bogdan Iordache

La final, Ponta a tras concluziile:

– „Din 20 iulie vom circula și pe Bucuresti-Ploiești, și pe București-Constanța”.

– „Banii din penalitățile de întârziere vor fi dați de la Ministerul Transporturilor către Ministerul Sănătății, mai exact pentru susținerea programelor oncologice”.

Lucrările la autostrada Bucuresti-Ploiești au început în 2008 și au avut termen de finalizare 15 decembrie 2011. De atunci curg penalitățile de întârziere pentru constructori.

Până în prezent, firma Euroconstruct Trading ’98, controlată de omul de afaceri Dan Besciu, are de plătit penalități de 11,9 milioane lei, Pa&Co – 4 milioane de lei, iar Spedition UMB – doar 17 mii de lei.

Valoarea totală a investiției pentru autostrada București-Ploiești este de 450 de milioane de euro.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Liviu Dragnea face un anunț surprinzător. Candidatul pe care îl susține la scrutinul de duminică
Adevărul despre decesul lui Gabriel Cotabiță. Artistul ar fi fost internat în mare secret de...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Cum arată polata construită în Clisura Dunării. Șoseua spectaculoasă din Porțile de Fier, protejată de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
O tânără care a făcut un test ADN ca să afle care este istoria familiei...
Dmitri Medvedev, în culmea satisfacției, după atacul rusesc cu noua rachetă balistică: „Asta ați vrut?...
Cauza morții lui Gabriel Cotabiță. Ce s-a întâmplat cu artistul de 69 de ani
Cauza MORȚII lui Gabriel Cotabiță! Solistul s-a chinuit ENORM în ultimele clipe de viață
Ameninţarea de pe piaţa imobiliară. România ar putea ajunge o piaţă de chiriaşi: "Preţurile se...
De ce a murit, de fapt, Gabriel Cotabiță. România, în stare de ȘOC! titlu personalizat
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Spania a amendat mai multe companii aeriene low-cost pentru practici abuzive. Ryanair a primit cea...
Întrebare de ȘCOALĂ: Câte LATURI are Marea Piramidă din Giza?
România a pierdut cea mai mare actriță. Nu o vom uita niciodată! A fost unică
Eroul care a salvat omenirea de la un război nuclear. În câteva secunde a salvat...
Horoscop weekend 23 - 24 noiembrie 2024. Ce zodii sunt binecuvântate de Univers în aceste...
De ce a murit, de fapt, Gabriel Cotabiță. România, în stare de ȘOC! titlu personalizat
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Soția lui Gabriel Cotabiță, adevărul despre starea de sănătate a artistului: "Era riscant"
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
O nouă teorie a dezvăluit forma fotonilor