Ponta speră ca vânzarea CFR Marfă să nu fie „până la capăt” un eșec: Firmele sunt serioase, nu fantomă

Publicat: 16 05. 2013, 12:15
Actualizat: 01 11. 2016, 15:30

Premierul Victor Ponta speră ca privatizarea CFR Marfă să nu fie „până la capăt” un eșec și consideră în continuare că investitorii interesați nu sunt „companii fantomă”, ci grupuri serioase și puternice, problemele rezultând probabil din cauza termenelor foarte scurte pentru redactarea documentelor, scrie Mediafax.

„Nu este încă, sper să nu fie până la capăt un eșec. Aseară s-a anulat o procedură, s-a pornit alta. Anularea de aseară nu a fost din cauza ministerului, ci din cauza faptului că cele trei companii, fiecare dintre ele avea lipsă un document și atunci aveam varianta s-o anulăm de tot și s-o lăsăm baltă sau să reluăm procedura în așa fel încât să dăm timpul necesar, cred că maxim o săptămână, în care practic să se completeze ofertele depuse. Toate cele trei companii sunt companii serioase, sunt companii puternice, nu sunt companii fantomă, însă probabil și din cauza termenelor foarte scurte pe care le-am pus – avem acest dateline al board-ului FMI – probabil că n-au reușit să aducă la timp absolut toate documentele”, a spus Ponta.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentația de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, în urma verificării și analizării documentelor, procesul urmând să fie reluat.

Documentația de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

Miercuri, premierul a declarat că procedura de privatizare a CFR Marfă va fi reluată de săptămâna viitoare, după ce va fi modificat caietul de sarcini pentru a impune condiții de participare mai puțin restrictive, precizând că vina nu aparține Ministerului Transporturilor.

Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

Licitația pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă pornește de la 180 milioane de euro.

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.