Mega Image – cel mai mare lanț de supermarketuri din România, cu o rețea care cuprinde 420 magazine, și o cifră de afaceri de peste 630 de milioane de euro. Cine este, însă, omul care a coordonat expansiunea rapidă a afacerii? Xavier Piesvaux, francezul care a preluat șefia business-ului deținut de Delhaize în toamna lui 2008, scrie businessmagazin.ro.
De atunci, sub conducerea lui, numărul de magazine a crescut de la mai puțin de 40 la 420. În plus, cifra de afaceri a avansat de circa cinci ori, ajungând în 2014 la 632 de milioane de euro.
Piesvaux este cel care a convins grupul Delhaize să susțină investițiile de pe piața locală, după ce ani de zile rețeaua se plasa în rândul retailerilor de dimensiune medie. Mega Image a intrat în portofoliul belgienilor de la Delhaize în 1995, dar primele magazine au fost deschise în 1992, în București, de investitori greci.
Pe parcursul ultimilor zece ani, peisajul pieței de retail din București, dar nu numai, s-a schimbat radical, dispărând nume ca La Fourmi (preluat de belgieni), Ethos (intrat în faliment), G”Market, Interex, Univers”All, Albinuța (preluat de Profi), Spar (cunoscut mai cu seamă în vestul României, intrat în faliment), Mic.ro (rețeaua cu cea mai scurtă istorie de pe piața locală).
De asemenea, numărul retailerilor independenți, care operau unul-două chioșcuri, s-a redus dramatic, mai cu seamă în București, pe fondul concurenței rețelelor de comerț modern, mai precizează sursa citată.
În primă fază au fost afectați de deschiderea hipermarketurilor, apoi de dezvoltarea agresivă a supermarketurilor, iar în ultimii 2-3 ani Mega Image i-a bătut pe terenul proximității, ultimul capitol la care dețineau un avantaj în fața super și hipermarketurilor. Rețeaua are acum în zonele cu vad comercial cel puțin un magazin la o distanță de numai câteva minute de mers pe jos, fie în formatul spațiilor de tip franciză (Shop & Go), fie supermarketuri.
Înainte de a începe activitatea în cadrul Mega Image, pe piața românească, Xavier Piesvaux a lucrat pentru divizia de supermarketuri a grupului francez Carrefour în China, ocupând de-a lungul timpului mai multe poziții, de la cea de trezorier până la director general.