Povestea româncei care i-a scos pe chinezi de pe piață

Publicat: 01 04. 2013, 11:26
Actualizat: 06 08. 2014, 16:08

Și-a dorit o fabrică cu un nume, a cumpărat-o și, după șapte ani de activitate la limita rezistenței pe piața firelor de in și cânepă, ofensiva chinezilor pe piața europeană a dus-o la faliment. A reorganizat activitatea fabricii în trei luni, iar în mai puțin de cinci a devenit lider european pe o nișă la care puțini s-au gândit. I-a scos pe asiatici de pe una din piețele din Europa și a început să le vândă produse românești la ei acasă. Scaunul auto pentru copii a purtat-o pe Doina Cepalis din nordul Moldovei în toată lumea și i-a adus o creștere medie anuală a afacerii, pe timp de criză, de peste 500%, scrie Business Magazin.

„În ziua în care am scos Integrata din faliment am fost sunată de președintele unei companii din Lyon care mă invita acolo pentru o discuție. Mai aveam doar 500 de euro după plata tuturor datoriilor, iar la hotelul la care m-au cazat îmi ceruseră 498 de euro pentru o noapte”, își amintește antreprenoarea Doina Cepalis un moment esențial în dezvoltarea companiei Te-Rox Prod, când rămăsese cu doi euro în buzunar într-unul dintre cele mai scumpe orașe din Franța. Președintele companiei Team Tex, una dintre cele mai importante în industria producătoare de scaune auto pentru copii, o chemase atunci pentru negocierea unui posibil contract pentru a salva fabrica de textile din Pașcani de la faliment. Nu a fost primită de președintele companiei, răspunsul a fost: „Îmi pare rău, nu te pot primi”. Motivul invocat de președinte a fost un parteneriat al companiei cu un fond de investiții al unei bănci. Totuși, după ce a fost plimbată prin fabrica din Lyon, Cepalis a obținut întâlnirea care avea să îi ghideze afacerea: „…eu nu sunt croitoreasă, am venit pentru business și dacă președintele companiei nu mă primește în clipa asta, plec, dar va rata o afacere în România”. Cepalis a primit astfel ocazia de a pune pe tapet argumentele unei asocieri cu Integrata Pașcani, recent ieșită din faliment. După ce președintele a observat că antreprenoarea „are caracter” și că „e normală, arată ca o italiancă”, a acceptat discuția cu ea, dar i-a dat un răspuns evaziv: „Încercăm”.

CITEȘTE ÎN CONTINUARE PE BUSINESS MAGAZIN