Prima pagină » Economic » Povestea românului care a creat cel mai vândut produs românesc în străinătate. „Dacă ne uităm de unde am plecat, ni se pare că este o viață de om”

Povestea românului care a creat cel mai vândut produs românesc în străinătate. „Dacă ne uităm de unde am plecat, ni se pare că este o viață de om”

Povestea românului care a creat cel mai vândut produs românesc în străinătate. „Dacă ne uităm de unde am plecat, ni se pare că este o viață de om
Statutul de cel mai admirat CEO în 2016 se leagă strâns de evoluția Bitdefender, care a devenit pe parcursul a 15 ani cel mai vândut produs românesc de peste hotare. Florin Talpeș a fost prezent în top 10 în toate cele șase ediții anterioare ale catalogului 100 cei mai admirați CEO din România, dar anul acesta a primit cel mai mare număr de voturi din partea mediului privat de afaceri. Ce înseamnă pentru antreprenorul român această recunoaștere?

„Soția mea căuta profesori foarte buni și întreba, «Cum îi găsim?», «Care sunt criteriile prin care să îi alegem?» Răspunsul este dat de comunitate: aceasta știe care sunt profesorii cei mai buni, totul este să te adresezi acesteia, așa că, dacă eu am ajuns să fiu văzut drept unul dintre profesorii buni, este extraordinar, este o onoare pentru noi, cei de la Bitdefender. Vorbim despre oamenii din comunitatea de afaceri, care sunt ei deja oameni excepționali ai comunității la modul general, dacă ei spun despre noi că suntem bine, că ne plac și că ne apreciază, este minunat – suntem printre printre cei admirați într-o comunitate care este ea însăși admirată.”

Este răspunsul dat de Florin Talpeș, antreprenorul din spatele „celui mai exportat” produs românesc, așa cum am descris Bitdefender în mai multe articole ale revistei, când a aflat că a fost ales cel mai admirat manager din România. A folosit exemplul printr-o analogie cu dezvoltarea afacerii soției sale, Măriuca Talpeș, Intuitext, axată pe dezvoltarea de produse pe piața educație din România. Împreună cu ea a pus la începutul anilor ’90 bazele a ce avea să fie Bitdefender și care i-au adus statutul de „cel mai admirat”, ce vine cu „încredere, foarte multă încredere”, potrivit antreprenorului. 

Discuția are loc în biroul lui Florin Talpeș, decorat utilitar și printre cele mai mici pe care le-am văzut la un interviu cu un CEO; atât încăperea, cât și biroul propiu-zis, amplasat lângă fereastră și pe care este loc doar de PC. Poartă un tricou negru incripționat cu logoul Bitdefender – de altfel, în discuțiile cu presa în care l-am văzut de-a lungul timpului purta, fără excepție, un astfel de tricou, variind doar culoarea. Discursul lui este ușor de înțeles: explică pe îndelete și cea mai recent lansată tehnologie a companiei, cât și concepte mai ușoare, legate de domeniul în care activează, piața de outsourcing de pildă.

Citește continuarea în Business Magazin

Autor

Citește și