Povestea tânărului care, la doar 25 de ani, a transformat un singur hotel într-un imperiu de 19 miliarde de dolari

Publicat: 07 04. 2018, 17:38
Actualizat: 21 03. 2019, 16:56

Conrad Nicholson Hilton s-a născut pe 25 decembrie 1887, în San Antonio, New Mexico. Numele de Hilton vine de la ferma Hilton din Kløfta, Norvegia, unde s-a născut tatăl său.

Hilton a urmat Goss Military Academy, colegiul St. Michael”s, colegiul de agricultură și arte mecanice Mexico și a fost membru în frăția internațională Tau Kappa Epsilon. În timpul primului război mondial a servit doi ani în Armata Statelor Unite.
Încă din adolescență, Hilton a dat dovadă de bune abilități antreprenoriale, în timp ce lucra în magazinul tatălui său din Socorro County, New Mexico, transformat parțial într-un hotel cu zece camere.

În 1919, la 25 de ani, cu gândul de a deveni bancher, a plecat în Texas, să cumpere o bancă. În schimb, s-a decis să achiziționeze hotelul Mobley, cu 40 de camere, din Cisco. Deoarece noua afacere a avut succes, a continuat să cumpere și să construiască hoteluri în tot Texasul. Primul hotel care i-a purtat numele a fost Dallas Hilton, deschis în 1925, iar prima unitate construită în afara Texasului a fost inaugurată în 1939, în Albuquerque, New Mexico, cunoscută astăzi ca Hotel Andaluz. În timpul Marii Crize, Hilton aproape a fost forțat să falimenteze după ce a pierdut câteva dintre hotelurile pe care le deținea. În cele din urmă însă, a redobândit controlul asupra celor opt unități rămase.

De-a lungul deceniilor următoare, s-a extins în regiunea vestică, spre California, și în est, spre Chicago și New York. Și-a încoronat achizițiile cu cel mai mare hotel din lume, Stevens Hotel din Chicago, redenumit Conrad Hilton, precum și cu legendarul Waldorf-Astoria din New York.

În 1946, investitorul american a pus bazele corporației Hilton Hotels, iar în 1948 a fondat Hilton International Company. Între anii 1950 și 1960, expansiunea mondială a companiei Hitlon, primul lanț hotelier din lume, a facilitat atât turismul american, cât și afacerile corporațiilor americane din afara granițelor. A fost și prima companie de profil care a stabilit un anumit standard mondial pentru serviciile oferite în hotelurile sale.

CITEȘTE CONTINUAREA PE BUSINESS MAGAZIN