„Am obținut aprobarea pentru cea mai mare parte dintre magazinele analizate de către Consiliul Concurenței, fapt ce confirmă relevanța deciziei noastre de a participa la această preluare. În tot acest proces, ne-am confirmat angajamentul prin răspunsurile date tuturor solicitărilor Consiliului Concurenței, furnizând informații detaliate necesare analizării operațiunii de concentrare economică. În urma analizei, Consiliul Concurenței a aprobat preluarea de către Mega Image a activității unui număr de 19 magazine Angst din București, Otopeni și Buftea, în condițiile și termenele stabilite în acord cu autoritatea de concurență”, a declarat într-un comunicat directorul general al Mega Image România, Xavier Piesvaux.
Mega Image a formulat în privința a două dintre magazinele achiziționate angajamente structurale, care vor fi respectate de către companie.
„Considerăm că decizia Consiliului Concurenței vine să confirme faptul că, așa cum am mai precizat, Mega Image nu deține o poziție dominantă pe piața de retail din București, piață care se dovedește a fi una echilibrată și favorabilă liberei concurențe”, a spus Piesvaux.
Magazinele preluate vor fi adaptate la formatul și standardele unităților Mega Image și Shop&Go.
„În continuare, având în vedere și angajamentul conducerii companiei Angst – prin Sorin Minea – de a-și concentra activitatea viitoare în special în domeniul producției, care a consacrat brandul Angst, Mega Image va derula un parteneriat și în plan comercial, în special pentru desfacerea produselor din carne. Prin urmare, clienții Mega Image vor regăsi produsele Angst în raioane specializate în magazine din cadrul rețelei Mega Image”, se mai arată în comunicat.
În urmă cu două săptămâni președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a anunțat că rețeaua Mega Image renunță la unul din cele 20 de magazine pe care le va prelua de la Angst și ar putea vinde alte două unități, potrivit angajamentelor convenite cu autoritatea de concurență pentru evitarea unei situații de poziție dominantă în anumite zone din București.
„Anul acesta discutăm preluarea magazinelor Angst de către Mega Image în București. Vineri au fost puse în discuție publică angajamentele pe care le-am discutat împreună cu cei de la Mega Image. În esență, ele înseamnă că din magazinele Angst pe care intenționează ei să le cumpere, câteva dintre ele, în zonele unde concentrarea pe piață ar fi prea mare din înțelerea noastră, Mega Image se angajează să le vândă într-o anumită perioadă de timp, deci să-și reducă puterea de piață în acele zone din București”, a afirmat Chirițoiu la conferința MEDIAFAX Talks about Competion, organizată la 10 noiembrie.
Consiliul Concurenței a constatat că preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea poziției puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucureștiului. Astfel, zonele pentru care instituția și-a exprimat îngrijorările de ordin concurențial, respectiv reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei și Perla.
Ca urmare, Mega Image a renunțat la achiziționarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act aditional la contractul de vânzare-cumpărare.
În august, grupul belgian Mega Image a anunțat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de rețeaua Angst, după ce compania locală s-a retras dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzacția urmând să fie aprobată de Consiliul Concurenței.
Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafețe totale între 90 și 750 metri pătrați.
Grupul Angst a fost înființat în 1990, fiind o investiție româno-elvețiană. Firma este controlată de Sorin Minea, care deține 60% din acțiuni, restul de 40% fiind împărțit în mod egal între Liudmila Minea și Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deține trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă și preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) și Videle (procesare a laptelui).
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri din România, cu peste 350 de unități sub mărcile Mega Image, Shop&Go, AB COOL FOOD și Mega Drive.
În 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creștere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.