Facebook a raportat în premieră venituri în scădere, pentru primul trimestru al acestui an, semnal de încetinire a creșterii explozive de care s-a bucurat până acum cea mai mare rețea de socializare din lume, la cateva săptămâni înainte de cea mai mare ofertă publică inițială din industria IT.
Compania a arătat că scăderea veniturilor a fost cauzată de trendurile sezoniere din advertising, transmite Reuters.
Unii analiști de pe Wall Street nu se așteptau la declin.
„A fost o frânare mai rapidă decât ne-am fi așteptat. Nu contează cum privești problema: un declin atât de abrupt va fi motiv de îngrijorare pentru investitori pentru o companie percepută a fi în creștere rapidă, care caută o valoare ridicată pe piață”, comentează Brian Wieser, analist la Pivotal Research Group.
Facebook vrea să atragă circa 5 miliarde de dolari prin listarea la bursă, pregătind cea mai mare ofertă publică inițială efectuată vreodată în industria IT, care i-ar putea asigura o capitalizare de până la 100 miliarde de dolari.
Analiștii consideră că investitorii se vor bate pe acțiunile Facebook în cadrul ofertei publice inițiale, însă semnalele negative privind încetinirea creșterii i-ar putea determina pe unii să nu devină acționari pe termen lung.
Facebook, fondată în 2004 de Mark Zuckerberg, a depășit în primul trimestru pentru prima dată pragul de 900 milioane de utilizatori activi lunar. Compania a angajat 1.100 de persoane în ultimele 12 luni, numărul total de angajați ajungând la 3.539, potrivit raportărilor înaintate luni seara Comisiei pentru valori mobiliare din SUA.
Cheltuielile s-au dublat în ultimele 12 luni, în timp ce veniturile au urcat cu numai 45%, a precizat compania.
Profitul net a scăzut astfel cu 12% în primul trimestru, la 205 milioane de dolari, de la 233 milioane de dolari în perioada corespunzătoare a anului trecut.
Veniturile au totalizat 1,06 miliarde de dolari, în scădere cu 6% față de trimestrul al patrulea.
Pe lângă încetinirea creșterii, Facebook are și probleme legate de drepturile de proprietate intelectuală și brevete.
Yahoo a dat în judecată Facebook pentru încălcarea unor brevete, în timp ce rețeaua de socializare încearcă să-și consolideze portofoliul de drepturi de proprietate intelectuală pentru a evita viitoare înfruntări în instanță.
Facebook a anunțat luni că va plăti 550 milioane de dolari către Microsoft, pentru un portofoliu de câteva sute de brevete.