Premierul Ponta spune că nu există finanțare pentru Autostrada Sudului, Autostrada Transilvania și Iași-Târgu Mureș. Ce propunere îi face lui Emil Boc
Premierul Victor Ponta a declarat că autoritățile nu au finanțarea asigurată pentru o serie de autostrăzi, între care Autostrada Sudului, Autostrada Iași-Târgu Mureș, Pitești-Craiova sau Autostrada Transilvania.
„ Autostrada Iași-Târgu Mureș este una extrem de importantă. Oricine va găsi o soluție de finanțare în parteneriat public-privat eu îl voi susține. Toți cetățenii din Moldova îi vor ridica o statuie”, a declarat Victor Ponta la Iași.
„Pentru Autostrada Sudului nu avem finanțare, de Pitești-Craiova mă ocup eu cu domnul Zgonea să găsim finanțare. (…) Pentru Coridorul IV și IX avem finanțare de la Uniunea Europeană”, a declarat primul ministru.
Referitor la Autostrada Transilvania, construită de compania Bechtel, șeful Executivului spune că „dacă domnul Boc găsește o soluție de finanțare acum când este primar, îl laud pe el”.
Ponta a arătat că Guvernul are o listă mare de proiecte pe care vrea să le continue. În opinia lui, canalul Siret-Bărăgan este un proiect „fundamental”, însă în prezent autoritățile nu au finanțarea asigurată pentru acest proiect.
În luna octombrie a anului trecut, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dat anunț pentru organizarea unei licitații aferente întocmirii studiului de prefezabilitate (SPF) pentru autostrada Sudului. Valoarea estimată pentru elaborarea SPF este de 4,5 milioane de lei (circa un milion de euro), fără TVA.
Aflat într-o vizită la Slatina, în vara anului trecut, Victor Ponta spunea că proiectul Autostrăzii Sudului este unul în care crede foarte mult, însă „probabil nu-l vom face anul acesta, nici într-un an”.
„În prezent, circulația se realizează pe DN6, care a devenit o rută extrem de utilizată cu un trafic foarte ridicat. Construirea Autostrăzii Sudului va conduce la decongestionarea traficului pe DN6 și va realiza un nou culoar de circulație prin zona de sud, ce va lega partea sud-estică a țării cu partea de vest, respectiv cu Culoarul IV Pan European, aflat în curs de execuție”, se arată în documentația CNADNR.
Gândul a scris că noua autostradă ar putea trece prin șapte județe: Ilfov, Teleorman, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș Severin și Timiș.
Pe de altă parte, în noiembrie anul trecut, premierul Victor Ponta dădea ca sigură începerea în 2013 a lucrărilor la autostrăzile Craiova-Pitești și Comarnic-Brașov.
„În 2013 vrem să pornească Craiova – Pitești și Comarnic-Brașov. Cred că aceste două mari contracte de autostrăzi se semnează și pornesc în 2013″, a declarat în noiembrie premierul Victor Ponta.
Ponta a arătat că autostrada care va lega Craiova de Pitești reprezintă o investiție de 500 de milioane de euro, iar lucrările ar putea fi realizate în 24 de luni. Noua autostradă va deservi cele două uzine auto din România, Dacia Pitești și Ford Craiova, a mai arătat atunci șeful Guvernului.