Prima pagină » Economic » PREOCUPĂRI. De ce sunt îngrijorați, de fapt, europenii, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19. Are legătură directă cu sănătatea familiilor lor

PREOCUPĂRI. De ce sunt îngrijorați, de fapt, europenii, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19. Are legătură directă cu sănătatea familiilor lor

PREOCUPĂRI. De ce sunt îngrijorați, de fapt, europenii, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19. Are legătură directă cu sănătatea familiilor lor

Potrivit rezultatelor studiului „Deloitte State of Consumer Tracker”, 62% dintre consumatorii europeni participanți la cercetare s-au declarat mai degrabă îngrijorați pentru sănătatea familiei, iar 48% dintre intervievați exprimau temeri cu privire la bunăstarea fizică, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19.

Studiul evidențiază totodată apariția unor dificultăți financiare la consumatorii europeni, astfel că 42% dintre intervievați plănuiesc să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă.

Tendințele europene sunt în linie cu cele globale, sănătatea familiei (65%) și bunăstarea fizică (54%) fiind principalele preocupări indicate și de respondenții la nivel mondial, urmate la distanță mare de problemele legate de situația financiară.

De altfel, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare și 41% din aceștia sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă.

În contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, ibericii sunt cei mai îngrijorați cu privire la sănătatea familiei lor

Rezultatele studiului, date publicității nu demult, indică faptul că ibericii sunt cei mai îngrijorați consumatori, atunci când vine vorba de sănătatea familiei lor (76%), urmați de cei din Franța (72%) și Irlanda (65%). În același timp, aceste trei țări se numără printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică – Spania (70%), respectiv Franța și Irlanda cu 50%.

La polul opus, Olanda este mai relaxată în privința problemelor legate de sănătatea familiei (43%) și bunăstare (32%).

În ceea ce privește frica de a-și pierde locul de muncă, respondenții spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmați de italieni (45%) și britanici (38%).

„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile”.

„Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei.

„În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit în cadrul sursei citate.

Pe ce sunt dispuși să cheltuiască mai mult consumatorii europeni

Cercetarea ale căror rezultate ne-au fost puse și nouă la dispoziție indică un alt fapt interesant, și anume acela că un sfert din consumatorii europeni spun că intenționează să cheltuiască mai mult pe alimente și 21% dintre aceștia pe bunuri de uz casnic în următoarele patru săptămâni, irlandezii și italienii fiind cei mai interesați de aceste categorii de bunuri.

Chiar și în contextul îngrijorării pentru sănătate și siguranță, europenii încă preferă să facă cumpărături în mediul off-line, având în vedere că mai mult de jumătate dintre aceștia intenționează să meargă în magazine pentru a cumpăra alimente (72%) și bunuri de uz casnic (74%).

De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii intenționează să cheltuiască mai mult pe servicii de internet și comunicații mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) și Germania (11%).

În plus, pentru bunuri mai degrabă discreționare, cum ar fi mâncarea de la restaurant și cea comandată acasă, studiul subliniază că 26% dintre respondenții europeni vor să cheltuiască mai puțin.

Profilul consumatorului european predominant: – responsabil din punct de vedere social

În baza analizei comportamentului de consum, experții din spatele studiului au delimitat patru profiluri ale consumatorilor.

Concret, profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe.

Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%).

Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%).

În fine, consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

Repetenți la economisire

Nu în ultimul rând, specialiștii sursei citate au ajuns la concluzia că, în contextul actual, intenția europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero.

Astfel, țările UE care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puțin preocupați de plățile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 15.000 de respondenți din 15 țări, dintre care șapte state europene – Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda și Spania -, în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Cercetarea este realizată bilunar în Australia, Canada, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Spania și Statele Unite, folosind chestionare on-line.

Citește și