Prima pagină » Economic » Președintele CA al Tarom: Heinzmann nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management

Președintele CA al Tarom: Heinzmann nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management

Președintele CA al Tarom: Heinzmann nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management
Directorul general al Tarom nu a respectat decizia Consiliului de Administrație de a îngheța angajările, nu a început procesul de restructurare și nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management, a declarat miercuri într-o conferință Dan Pascariu, președintele CA al Tarom.

Directorul general al Tarom nu a respectat decizia Consiliului de Administrație de a îngheța angajările, nu a început procesul de restructurare și nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management, a declarat miercuri într-o conferință Dan Pascariu, președintele CA al Tarom.

Pascariu a spus că din aceste motive Consiliul de Administrație i-a solicitat directorului general, Christian Heinzmann, să accepte reducerea mandatului de la patru ani la un an.

Președintele CA al Tarom a afirmat că Heinzmann a angajat 40 de persoane. Deși i s-a cerrut să renegocieze contractele angajaților, acesta a reușit să modifice un singur contract.
Heinzmann a declarat în urmă cu două săptămâni agenției MEDIAFAX că a semnat un document la solicitarea lui Pascariu, care prevede printre altele că durata mandatului său a fost redusă de la patru ani la un an, menționând că va discuta situația sa cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

„Dacă nu aș fi semnat, aș fi fost concediat”, a afirmat atunci CEO-ul Tarom, care a preluat această poziție în luna noiembrie a anului trecut.

„Cum l-aș fi putut eu forța? El a semnat un addendum la contract de bună voie”, a replicat la acea dată Pascariu, contactat de MEDIAFAX.
Fenechiu a declarat miercuri că a dispus un control la Tarom pentru a verifica activitatea companiei din primul semestru, în condițiile în care, pe de o parte, Consiliul de Administrație l-a informat că rezultatele sunt nesatisfăcătoare, în vreme ce CEO-ul companiei a anunțat că acestea sunt pozitive.

Tarom a înregistrat pierderi de 66 milioane de lei în primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai puțin față de rezultatul negativ estimat în planul de management.

Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminară și neauditată de 236 milioane lei.
Planul de management, aprobat de Consiliul de Administrație în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 și 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

În baza planului de management, Tarom a inițiat în martie un program de retragere voluntară a personalului, vizând reducerea personalului cu 10% până la finele anului.
Compania urmărește de asemenea o creștere a numărului de pasageri transportați cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016, și o majorare a gradului de încărcare a aeronavelor, de la 68% în acest an la 75% în 2016.
 

Autor

Citește și