Prețurile la transportul maritim au explodat. Pandemia scumpește totul

Prețurile la transportul maritim au explodat. Pandemia scumpește totul
Prețurile la transportul maritim au explodat. Pandemia scumpește totul / Sursa FOTO: marasinews.com
Publicat: 04/07/2021, 18:34

Preţurile la containerele maritime au atins un nivel record la 18 luni după izbucnirea pandemiei de coronavirus. Din cauza restricțiilor impuse de autoritățile naționale, toate lanţurile logistice în domeniul transportului maritim au fost perturbate.

În același timp, cererea pentru transportul pe apă a atins un nivel record, arată firmele din domeniu.

„Rămânem fără nave şi containere goale”

„Practic, rămânem fără nave şi containere goale”, a declarat Alan Murphy, preşedintele firmei de consultanţă Sea Intelligence, citat de RTE.

Există un deficit uriaş de containere goale, care se află acum în locuri nepotrivite. Sunt blocate în diverse porturi din lumea asta şi nu sunt în Asia, acolo unde să fie pregătite pentru a fi încărcate” – Alan Murphy, CEO firma de consultanță Sea Intelligence.

Indicele Freightos Baltic Index (FBX), un indicator de referinţă cu privire la costul transportului unui container de marfă pe marile rute de shipping, s-a triplat în decurs de un an. Azi, a ajuns la 7.000 de dolari (5.900 de euro) pentru o călătorie din China spre coasta de vest a SUA. Costul unei călătorii spre Europa a depăşit 10.000 de dolari, comparativ cu doar 1.600 de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Alan Murphy spune că această situaţie fără precedent a agravat necazurile din ultimii 10 ani, care în opinia sa au fost „nefavorabili pentru companiile de shipping”. „Din cauza supracapacităţii existente în sector, companiile au pierdut bani de fiecare dată când au transportat un container”.

Comenzi pe bandă rulantă pentru marfă din Asia

Dacă inițial a paralizat transportul maritim, pandemia Covid-19 a dus la un „boom” fără precedent în industria de shipping. În rândul consumatorilor americani şi europeni, tendinţa este de a cheltui banii strânși în 2020. Blocaţi în case în timpul carantinei, americanii și europeni au încetat să mai cheltuie bani la restaurante şi pe vacanţe. În schimb, şi-au folosit fondurile pentru a achiziţiona produse manufacturate, majoritatea importate din Asia.

„Imaginaţi-vă câte televizoare puteţi cumpăra în schimbul unei excursii la schi timp de o săptămână pentru patru persoane”, spune Paul Tourret, directorul Institutului francez de economie maritimă (ISEMAR). Dar această tendinţă a fost agravată de perturbările înregistrate în rândul operaţiunilor de încărcare şi descărcare din cauza restricţiilor impuse de autorități, precum şi de evenimente neprevăzute, vezi blocarea Canalului Suez în luna martie.

Profituri record pentru proprietarii de nave

O consecinţă a acestei evoluţii este aceea că proprietarii de nave înregistrează profituri record. De exemplu, compania franceză de shipping CMA CGM a raportat un profit net de peste două miliarde de dolari în primul trimestru al acestui an, de 40 de ori mai mult decât în perioada similară a lui 2020. Rivalul danez AP Moller-Maersk a raportat, la rândul său, un profit net şi mai mare, de 2,7 miliarde dolari în primele trei luni ale anului.

Preţul transportului cu containere maritime depinde de nivelul cererii, dar şi de capacitatea existentă la nivelul ofertei pentru a îndeplini cererea. Jean-Marc Lacave, directorul Asociaţiei Armatorilor din Franţa, se aşteaptă ca situaţia să revină la normal abia după primul trimestru din 2022.

Cred că am atins un nivel maxim. Dacă cererea va continua să crească, există un risc semnificativ ca preţurile să înceapă să crească din nou. Suntem mai mult sau mai puţin în vârful curbei” – Jean-Marc Lacave, directorul Asociaţiei Armatorilor din Franţa.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un tsunami uriaș s-ar putea produce în Marea Mediterană până în 2030. Experții au avertizat...
Celebrul Ureche a tăvălit-o pe jurnalistă! Scandal într-un club din București! Au intervenit bodyguarzii, a...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
Un copil pierdut acum 28 de ani într-o gară chineză și adoptat în Olanda începe...
TOP 20 sexy vedete care au arătat tot! S-au încurcat în…pantalonașii buclucași!
Până la ce vârstă ar trebui să trăiești pentru a te bucura de întreaga contribuție...
Tânăr bătut și băgat cu forța în portbagaj de cinci rude. Agresorii au altă variantă...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru ziua de luni, 8 iulie. Ce temperaturi vom...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Ce este Noul Front Popular, alianţa dintre socialişti, ecologişti şi comunişti ce a câştigat alegerile...
Forme CIUDATE, observate în atmosfera superioară a Pământului
Doar șoferii cu permis de conducere CATEGORIA B au dreptul. Sunt obligați să depună un...
Xonia, victima testelor mincinoase ale Poliției. Falsul pozitiv la DrugTest i-a răvășit viața
Grasu XXL, în lacrimi pe scena de la Neversea 2024. Artistul a reușit cu greu...
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu...
Motivul pentru care Nicki Minaj și-a anulat concertul de la Saga Festival: "Trebuie să mă...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Cum arată viața secretă a dependenților de pornografie
×