Boeing a pierdut 2.9 miliarde de dolari în ultimele trei luni, în timp ce în aceeași perioadă a anului trecut încasa un profit de 2.2 miliarde dolari. De asemenea, vânzările au scăzut cu 35%. Dennis Muilenburg, directorul executiv al companiei americane, spune că producția aeronavelor ar putea fi încetinită sau chiar oprită dacă autoritățile nu vor anula interdicția de zbor asupra avionelor 737 Max.
737 Max a fost cel mai bine vândut avion al Boeing, până când întreaga flotă a fost consemnată la sol, în martie, în urma prăbușirilor din Indonesia și Etiopia. În ianuarie, conducerea companiei spunea că Max era avionul vândut cel mai rapid din istorie, iar Boeing se aștepta să livreze între 895 și 905 de avioane în acest an.
Acum, 737 Max a devenit cel mai costisitor avion din istoria companiei americane, transmite The Guardian.
Boeing a anticipat că interdicția de zbor va fi anulată până la sfârșitul anului, dar publicația The Wall Street Journal a relatat că guvernul și autoritățile din industria aviatică sunt de părere că avioanele 737 Max vor zbura din nou, cel mai probabil, din ianuarie 2020.
Cu toate acestea, compania încă mai produce în jur de 42 de aeronave 737 Max în fiecare lună și are de gând să ajungă la 57 până anul viitor. Dar, dacă vor mai fi și alte obstacole, Muilenburg susține că „va trebuie să luăm în considerare reduceri suplimentare de producție și alte opțiuni precum o încetare temporară a producției avioanelor 737 Max”.