Prima pagină » Economic » Primul lucru la care se uită românii când aleg un hotel pentru vacanță

Primul lucru la care se uită românii când aleg un hotel pentru vacanță

Primul lucru la care se uită românii când aleg un hotel pentru vacanță
Românii țin cont mai întâi de preț, de proximitatea față de obiectivele de interes și de frumusețea împrejurimilor atunci când aleg cazare pentru vacanță, conform studiului internațional despre călătorii inițiat de specialiștii momondo în 2017 în rândul călătorilor din țara noastră.

Review-urile, recomandările prietenilor sau familiei și calitatea serviciilor oferite de către personal sunt mai puțin importante.

Majoritatea românilor preferă hotelul ca formă de cazare, opțiune aleasă de mai mult de jumătate dintre respondenți (62%), cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani.

Conform studiului momondo, mai mult de jumătate dintre români (54%) se uită mai întâi la preț atunci când aleg hotelul în care doresc să se cazeze pe timpul vacanței, indiferent de categoria de vârstă. Acest factor este la fel de important pentru toți respondenții din celelalte țări participante la studiu, cu excepția celor din China, a căror prioritate este alegerea unui hotel cât mai aproape de obiectivele pe care sunt interesați să le viziteze.

„Când vine vorba de bugetul pe care sunt dispuși să îl plătească pentru o noapte la hotel, cei mai mulți români (46%) alocă între 81 și 190 de lei, iar aceștia sunt în special cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani. Dacă ne îndreptăm atenția către costuri mai ridicate, aici îi întâlnim în principal pe cei între 36 și 55 de ani, aproximativ un sfert dintre participanții la studiu, care sunt gata să plătească până la 270 de lei pentru o noapte la hotel”, spune Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Odată găsit hotelul convenabil din punct de vedere al costurilor, românii țin cont de cât de aproape se află acesta față de obiectivele turistice de interes pentru ei. 41% dintre respondenți caută o amplasare cât mai centrală a hotelului, un al doilea criteriu-cheie întâlnit deopotrivă în cazul spaniolilor (50%), francezilor (41%) și italienilor (40%).

Pe locul trei în topul priorităților românilor atunci când aleg la ce hotel se cazează pe durata vacanței este cadrul în care se află acesta. Pentru 32% dintre conaționali un factor important de decizie este frumusețea zonei în care este situat hotelul. Cei care împărtășesc această viziune sunt, de asemenea, francezii (32%) și italienii (39%).

Oricât de mult ar conta sfaturile primite de la cei apropiați în viața de zi cu zi, mai puțin de un sfert dintre români (23%) aleg hotelul pe baza recomandărilor pe care le primesc de la prieteni, familie sau colegi atunci când plănuiesc o vacanță. Ceea ce cântărește mai mult sunt, de fapt, review-urile pe care un hotel le are pe platforme online de tip TripAdvisor, Trustpilot, Yelp, urmărite de 26% dintre români.

Comparativ cu respondenții din celelalte țări participante la studiu, sfaturile celor apropiați sunt în aceeași măsură importante doar pentru ruși (24%), în timp ce review-urile de pe platformele online sunt cele după care se ghidează în general majoritatea călătorilor.

Pentru aproximativ un sfert dintre români este de preferat ca hotelul ales pentru vacanță să fie inclus într-un pachet turistic de tip all-inclusive sau în excursii organizate. Calitatea serviciilor oferite de către personalul hotelului este importantă, însă, pentru doar 19% dintre români, în principal pentru cei cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani. Cu toate acestea, compartativ cu prioritățile menționate de ceilalți respondenți la nivel internațional, românii fac parte din călătorii care sunt cei mai atenți la calitatea serviciilor oferite de hotelul la care se cazează, alături de respondenții din China (28%), Turcia (27%) și Rusia (23%).

„Analizând răspunsurile românilor la acest studiu am observat faptul că există un interes destul de mare din partea acestora de a călători în mod independent pe timpul vacanței. Când vine vorba de cazare, acest lucru înseamnă în primul rând un echilibru între costurile implicite și facilitățile oferite de hotelul ales. Majoritatea românilor caută hotelul care permite flexibilitate și independență în a se deplasa rapid și cât mai ușor la obiectivele pe care sunt interesați să le descopere și, totodată, relaxare într-o zonă care să inspire frumosul”, declară Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Studiul a fost realizat în 2017 la inițiativa momondo în rândul utilizatorilor din România și din alte 22 de țări la nivel mondial. Cercetarea despre obiceiurile de călătorie ale românilor are la bază răspunsuri venite de la aproximativ 1000 de respondenți din întreaga țară, femei și bărbați, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani.

Citește și