Proiectul va utiliza o tehnologie bazată pe inducție, a anunțat furnizorul de utilități Fortum.
Începând cu anul 2023, toate taxiurile de la Oslo vor trebui să aibă emisii zero, Norvegia dorind ca până în 2025 toate autoturismele noi să fie din aceeași categorie. Marea Britanie și Franța au obiective similare pentru anul 2040.
Fortum, care lucrează cu compania americană Momentum Dynamics din firmă și primăria din Oslo, a declarat că cel mai mare obstacol pentru electrificarea taxiurilor a fost până acum infrastructura, taximetriștii consumând prea mult timp pentru a găsi a stație de încărcare, dar și timpul îndelungat de încărcare.
Inducția este mai eficientă din punct de vedere energetic și permite încărcarea taxiurilor atunci când acestea stau sau se mișcă lent, așteptând sau preluând pasageri.
Parcul de mașini electrice din Norvegia este cel mai ridicat din lume, în urma aplicării unor avantaje precum lipsa taxelor sau reducerea aceestora pentru drumuri, parcări sau puncte de încărcare. Anul trecut, o mașină din trei vândute a fost electrică.
Cu doar cinci milioane de locuitori, Norvegia a cumpărat 46.143 de mașini electrice în 2018, ceea ce a făcut-o cea mai mare piață din Europa, înaintea Germaniei, cu 36.216 de unități și a Franței cu 31.095 unități, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.