Marea provocare ar fi, în opinia lui Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ca Guvernul Româniai să menţină 1.000 de kilometri de autostradă sau drum expres cu contract de execuţie. Nu contează câţi kilometri sunt daţi în trafic, zice el. Ținta 2000 de km ar trebui să fie atinsă în 2028-2029.
România are deja 800 de kilometri de magistrale rutiere finalizate sau în lucru, dar în opinia lui Scrioşteanu, este mai important să fie menținut ritmul contractărilor.
„Anul acesta am depăşit într-adevăr acea mie de kilometri, dar poate mai important e ceea ce am semănat în aceşti ani. Avem aproape 800 km de autostradă şi drum expres cu contract de execuţie lucrări. Avem zeci de şantiere mari deschise pe toate zonele ţării, fie că-i Moldova, fie că e sudul ţării, fie că e Transilvania, în jurul Bucureştiului sau în alte părţi. Aproape în toată ţara avem şantiere majore deschise, nu centuri mici, nu pasaje, lucruri pe care am început să le descentralizăm. Ţinta ar fi să ajungem la 1.000 km cu contract de execuţie lucrări.
Într-o lună și jumătate vor fi finalizați aproximativ 100 km de autostradă în trafic şi drum expres, iar de anul viitor vor fi dați în trafic între 150 şi 200 km de autostradă şi drum expres, cel puţin timp de 3 ani, se angajează secratarul de stat. Marea provocare este să menţinem 1.000 km indiferent de cât dăm în trafic cu contract de execuţie. Asta înseamnă că statul trebuie să-şi asume un nivel de finanţare cel puţin la nivelul pe care îl avem astăzi, în aşa fel încât următoarea mie de kilometri s-o atingem în 2028-2029, bineînţeles mult mai repede faţă de cei 40 de ani care ne-au trebuit să atingem prima mie de kilometri”, a spus Ionel Scrioşteanu, la conferinţa de presă despre viitorul transportului public în Bucureşti şi în România în general, în cadrul evenimentului ROPAT.