Privatizarea CFR Marfă continuă cu doi ofertanți. Americanii de la OmniTRAX au renunțat
Privatizarea CFR Marfă va continua doar cu Grup Feroviar Român și asocierea Transferoviar Grup – Donau Finanz, în condițiile în care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu conținea oferta preliminară și neangajantă, scrie Mediafax.
„Ministerul Transporturilor vă informează că, în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă s-a încheiat procedura de verificare a documentelor depuse de către cei trei investitori înscriși pe «Lista scurtă», în etapa de negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante. Potențialii cumpărători aveau obligația depunerii plicurilor conținând ofertele preliminare și neangajante, precum și comentariile asupra cadrului contractual, până miercuri, 5 iunie 2013, ora 16.00, acesta fiind termen de decădere. În urma analizării documentelor de mai sus, s-a constatat că Grup Feroviar Român și asocierea Transferoviar Grup – Donau Finanz au depus ofertele preliminare și neangajante și comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni, conform anunțului și dosarului de prezentare, iar plicul depus de către OmniTRAX nu conținea oferta preliminară și neangajantă și nici comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni”, se arată într-un comunicat al ministerului.
Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor va organiza sesiuni de clarificări cu cei doi ofertanți care au depus documentația completă.
Pentru a participa la ultima etapă, respectiv licitația cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie 2013, ora 12:00, acest termen fiind unul de decădere.
În ziua următoare, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu documentele de participare la licitație, a ofertelor de cumpărare de acțiuni depuse și va stabili ofertantul adjudecatar.
Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acțiunile companiei. Licitația pentru privatizarea companiei pornește de la 180 milioane de euro.
OmniTRAX, GFR și asocierea dintre Transferoviar Grup și Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă, fiind singurii investitori care au participat la proces atât în prima fază, cât și după reluarea acestuia.
Cei trei investitori au depus și anterior documentația de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa următoare.
Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă și a relaxat unele condiții impuse ofertanților, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat prețul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câștigătorului.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiție solicitatăde experții Fondului Monetar Internațional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituției internaționale.