Producătorii auto germani planifică reduceri de COSTURI după scăderea vânzărilor în CHINA

Publicat: 25 10. 2024, 22:20
Actualizat: 26 10. 2024, 02:32
sursa foto: Profimedia

Mărcile auto, Porsche și Mercedes, planifică reducerea costurilor după ce pe fondul competiției globale puternice și a vânzărilor slabe pe segmentul de lux din China, profiturile au scăzut dramatic.

După primele 9 luni, producătorii europeni de automobile au eșuat lamentabil în încercarea de a face față rivalilor chinezi pe sectorul electric. Nu doar că modelele oferite au fost net inferioare în materie de opțiuni, fiabilitate și preț, dar au pierdut clienți și acolo unde în alți ani erau lideri: pe segmentul de lux.

Mărcile auto germane se confruntă cu scăderea profitabilității, pe măsură ce cererea nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor.

„Rezultatele din trimestrul trei nu sunt în conformitate cu ambițiile noastre. Privim cu prudență evoluția pieței și facem pași înspre a ne îmbunătăți eficiența raportat la costuri”, a declarat directorul financiar al Mercedes Benz, Harald Wilhelm.

Atât Porsche, cât și Mercedes, produc mașini în Germania, unde dețin fabricile fanion. Problema este că forța de muncă și energia electrică în țara mamă sunt scumpe, comparativ cu rivalii chinezi, unde aceste costuri sunt radical diminuate. În această situație, producătorii europeni vor încerca să găsească o soluție pentru a supraviețui competiției și a lansa noi modele care să aducă profit, relatează Bloomberg.