Lanțurile de hipermarketuri impun taxe foarte mari pentru produsele românești pe rafturi, care ajung la peste 50% din preț, le poziționează pe rafturi în zone fără vizibilitate și la plătesc de multe ori sub costul de producției, potrivit patronatului din industria conservelor Romconserv, scrie Mediafax.
„Pentru produsele românești se plătesc în lanțurile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing și promovare, care nu au justificare. Se impune contract și plată lunară de servicii de mercantizare, care nu sunt eficiente”, a declarat miercuri într-o conferință Aurel Tănase, președintele Romconserv.
El a adăugat că produselor românești nu li se acordă atenție în magazine, iar cele de import sunt poziționate mult mai favorabil.
Potrivit Romconserv, marile lanțuri de retail preferă produse din import, chiar dacă se apropie termenul de expirare, dacă prețul acestora este mai mic decât al producătorilor români.
„Producătorii străini au întâietate și întotdeauna, la negocierile cu marile lanțuri, acestea ne prezintă prețuri de import, la care noi trebuie să ne raportam și să le acceptăm, dacă dorim să colaborăm cu aceste hipermarketuri. Acestea solicită discount promoțional foarte mare, iar volumele din vanzări sunt foarte mici”, a afirmat Tănase.
Acesta a adăugat că pretențiile lanțurilor internaționale cresc an de an, iar costul de marketing pe care trebuie să-l suporte producătorul ajunge la 35-50% din valoarea produsului.
„Din 1.000 de lei primești înapoi 600 de lei. În plus, în ultima vreme apar tot felul de promoții, care reduc veniturile producătorilor cu 20% la nivelul unui an”, a mai spus Tănase.