Lego România, reprezentanța producătorului danez de jucării Lego, a obținut în 2012, primul an complet de activitate directă pe piața românească, o cifră de afaceri de circa 27 milioane lei (6 milioane euro) și un profit net de 403.000 lei (90.000 euro), potrivit datelor de la Registrul Comerțului, informează Mediafax.
Compania daneză și-a deschis reprezentanța din România în ultima parte a anului 2011, perioadă în care, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, a avut o cifră de afaceri de 1,07 milioane lei și un câștig net de 55.000 lei.
Până la înființarea propriei reprezentanțe, jucăriile Lego au fost livrate pe piața locală prin intermediul unui distribuitor. Lego România are nouă angajați.
Potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, Lego ocupa, în perioada aprilie 2012 – martie 2013, primul loc în topul producătorilor de jucării de pe piața românească după valoarea vânzărilor. Următoarele două poziții sunt adjudecate de Simba Toys și Hasbro.
Vânzările de jucării de construcție sunt estimate să crească cu o rată anuală constantă de 5%, în timp ce prețurile sunt de așteptat să scadă considerabil, cu până la 50%, potrivit estimărilor firmei de cercetare Euromonitor.
Cu Lego, care și-a deschis birou în România, popularitatea pentru jocuri și puzzle-uri a reînviat, iar trendul va continua până în 2016, când ar putea ajunge la vânzări de 51 milioane lei, menționează Euromonitor.