Restricțiile impuse pentru gestionarea pandemiei i-au făcut pe români să aloce mai mulți bani pentru amenajarea și renovarea locuințelor, așa cum reiese din în raportările, peste așteptări, ale retailerilor online.
Retailerul online de produse pentru amenajari interioare NeaKaisa.ro a remarcat și modificări și ȋn comportamentul clienților, care au mers mai mult către produse cu un cost peste medie, au acordat o atenție sporită calității și mulți dintre ei au apelat la ajutor de specialitate. Conform estimărilor, anul acesta numărul celor care au lucrat cu un architect sau designer de interior pentru a eficientiza procesul de amenajare s-a majorat cu 20%.
La creșterea totală a vânzărilor retailerului online a contribuit și Black Friday, care în acest an reușit să dubleze valoarea vânzărilor aferente evenimentului din 2019. „Coșul de cumpărături a fost sensibil mai mare decât anul trecut, a crescut până la 1800 lei, de la 1450″, explică Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
Actualul trend din piață se va menține și ȋn 2021 și au ȋn plan dublarea produselor oferite ȋn ofertă, dar și mărirea echipelor. „Volumul construcțiilor rezidențiale a evoluat, iar multe locuințe noi sunt aproape finalizate și urmează a fi puse ȋn vânzare, deci estimăm o creștere a vânzărilor pe nișa noastră”, adaugă aceasta.
Apetitul românilor pentru achizițiile online a produselor de bricolaj în timpul lunilor de pandemie a fost observat și într-un studiu recent asupra sectorului e-commerce din România, realizată de iSense Solutions pentru GpeC, în perioada martie-octombrie 2020.
Categoria este pe locul cinci în topul serviciilor și produselor cu cele mai mari creșteri observate.Potrivit analiștilor, valoarea medie a tranzacțiilor pe an a crescut cu 87% față de aceași perioadă a anului trecut (de la 244 lei în 2019, la 455 lei în 2020).
Tot compania iSense arăta, într-o cercetare dată publicității în iulie, că în cele șase luni anterioare, 40% dintre românii din mediul urban și-au renovat sau amenajat locuința. Majoritatea (peste 60%) au zugrăvit/vopsit pereții, aproape jumătate au cumpărat decorațiuni -c draperii, tapet, tablouri etc, aproximativ 40% au cumpărat mobilă – canapea, pat, scaune și un prprocent similar, produse pentru grădină sau terasă, iar peste 30% au cumpărat diverse unelte
În același timp alți 4 din 10 români au amânat sau anulat decizia de a investi în casă.. „Timpul petrecut în casă i-a făcut pe românii din mediul urban să realizeze care le sunt nevoile din perspectiva amenajării și a renovării locuinței. În același timp, datorită situației economice incerte, o parte au fost precauți cu investițiile. Cu toate acestea, estimăm că interesul pentru amenajări și renovări se va menține ridicat în perioada următoare”, detalia Alina Zelezneac, Head of Quantitative Research, iSense Solutions, în iulie.
Printre principalele brandurile de bricolaj menționate unde consumatorii preferă să își facă cumpărăturile se numără Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach și Mathaus.
Conform unui studiu al companiei de consultanță Frames, din iunie, perioada de izolare la domiciliu și munca de acasă i-au determinat pe români să se preocupe mai mult ca oricând de starea locuințelor astfel că vânzările magazinelor de bricolaj și electro-retail au crescut cu peste 25% față de anul trecut
Potrivit datelor Frames, afacerile companiilor care activează în comerțul cu ridicata și amănuntul al materialelor pentru construcții, echipamentelor sanitare și de încălzire ar putea atinge, în 2020, nivelul de 35 de miliarde de lei, cu peste 20 de miliarde de lei mai mult decât în 2010.