Prima pagină » Economic » Profilul turistului român care pleacă în vacanță cu autocarul.”Dacă am putea, am merge cu autocarul invers”

Profilul turistului român care pleacă în vacanță cu autocarul.”Dacă am putea, am merge cu autocarul invers”

Profilul turistului român care pleacă în vacanță cu autocarul.
Românii care pleacă în vacanță cu autocarul vor să stea pe banchetele din față, chiar pe locul ghidului dacă se poate, pentru a nu pierde niciun moment din drum, susțin reprezentanții agențiilor de turism

Românii vor să călătorească pe locurile din față ale autorcarului, chiar și atunci când nu pleacă într-un circuit, dar nu mai pleacă în concediu cu mâncarea și apa după cei, așa cum făceau cu câțiva ani în urmă, explică Marius Pandel, CEO al agenției de turism Christian Tour.

„Toți cei care vor să meargă cu autocarul vor să stea în față. Dacă am putea, am merge cu autocarul invers”, a declarat Pandel în cadrul unei conferințe de presă.”Pe circuit e de înțeles, dar autocarul are geamuri și pe stânga și pe dreapta, unele și deasupra, iar la principalele obiective turistice se oprește”, a mai adăugat el.

Precauți, turiștii români care călătoreau în străinătate preferau, până nu demult, să își ia mâncare și apă de acasă. În ultimii ani însă, ei par a se fi obișnuit cu prețurile din alte țări. Sub 5% dintre cei care călătoresc cu autocarul își mai iau mâncare la pachet.

„Dacă acum 5-6 ani oamenii veneau și cu apa de acasă, în momentul acesta au înțeles că în Europa, atât timp cât mergi la supermarket, prețurile sunt similare cu cele de la noi sau chiar mai mici”, a mai spus Pandel.

Șeful Christian Tour a mai adăugat că în autocarele agenției sale de turism mâncarea este depozitată într-un compartiment special, iar călătorii nu o pot consuma pe drum.

Circa 185.000 de persoane au călătorit în sezonul 2014 cu agenția Christian Tour, vânzările acesteia ajungând să însumeze 45 de milioane de euro. Până la finalul anului, reprezentanții agenției de turism se așteaptă să înregistreze vânzări de 53 – 55 de milioane de euro.

În jur de 70% din veniturile agenției sunt obținute prin departamentul de chartere, care inlcude curse cu avionul și cu autocarul. Principalele destinații alese de turiștii români care au plecat, în 2014, în vacanță în străinătate au fost Grecia, Turcia, Spania și Bulgaria.

Citește și